Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Paola Loderini - 29 juni 2011 08:04

Jag brukar servera min hemliga gräslökssås till grillat i vanliga fall. Enbart för att folk är tokiga i den och lite frustrerade för att jag vägrar ge ut alla ingredienser. Något får man väl behålla för sig själv;) 


Här kommmer 2 såser till grillat!


Mr Curry in the house

(passar bäst till kyckling)


1½ dl majonäs

1 dl vispgrädde

1 msk hackad kapris

1 msk curry

1 finhackad liten rödlök

salt och peppar


Denna var alldeles hemlig tills idag! Visst är det spännande;)....?

 

Fröken Ört med flört

(passar till det mesta...)


2 dl creme fraiche

1 dl majonäs

2 tsk fransk senap

½ dl vispgrädde

1 dl finhackade örtkryddor

(persilja, basilika och dill valde jag)

½ finstrimlad purjölök

salt och peppar


Inte nyttig men vansinnigt god....

 

Trevlig dag i solen!



Av Paola Loderini - 29 juni 2011 07:47

När min syster Daniela och jag åkte till Sisjön hade hon packat med en kniv, en salamikorv, en brieost, lite hårt bröd och någon hemlig mjukost. Till detta lite valnötter och "Tada", jättegott och enkelt. Tid: från kylen till väskan, 30 sek.

 

 

  Stora saluhallen :

Capris

 The Italian food house

Italienska delikatesser.

www.capris.se

Telefon: 031-13 83 33


De har catering och gör även delikatesskorgar.

Ganska dyrt så gör det själv istället!


Ciao!

Av Paola Loderini - 29 juni 2011 07:34

Hej!

Lite trött på grillat redan nu... Det är väl i stort sett det enda man äter i sommar i alla möjliga skepnader...Jättegott, men igår blev det annat.

Detta tar 6 minuter!


Färsk pasta 22 kr/hg

(beräkna 200 g per person)

Såser i olika smaker

(ca 35-50 kr per sås i liten burk)


Lägg ned den färska pastan i kokande lättsaltat vatten, koka 6 minuter. Låt rinna av, lägg tillbaka i kastrullen och släng i såsen och blanda. Såsen står på diskbänken en timma för att vara rumstempererad. Detta glömde jag givetvis så jag körde den 1 minut i micron.

 

 


Jag tyckte att de tre olika pastaknyten som fanns såg mumsiga ut så jag blandade dessa. Gröna, röda och vita... och tyvärr kommer jag inte ihåg vad dessa var fyllda med exakt..men mannen som sålde tyckte att en sås på tomat och basilika passade bra. Det tyckte jag också! Helt okej "lyxig snabbmat".


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards