Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Det tar inte livet av dig...men ur dig....

Av Paola Loderini - 30 juni 2011 15:10

Ja, det där med separation när man har två fantastiska barn ihop tar inte livet av mig...men ur mig...Semester i all ära men när inte barnen springer runt och den där egentiden man gärna skulle döda för i vanliga fall är inte så värst intressant:(

 

Vaknar alldeles för sent. Dagen har i stort sett försvunnit. Jag försöker njuta av en kopp kaffe på balkongen och läser lite i min bok och solen skiner. Jag har en inbokad picnic med jobbarkompisarna klockan 19 och borde kanske hitta på något gott att grilla. Benen är orakade, nagellacket på tårna har flagnat för 2 månader sedan. Stubb i armhålan har jag också. Mascara och läppglans...när hade jag det senast??! Man glömmer liksom sig själv. Ringde till gymmet och frågade när kortet går ut....1 augusti...hm... ja då kan ju jag räkna ut med röven att varje gång jag varit där har kostat ungefär 600 kronor... Borde kanske inse efter 6 år på samma gym: Bara för att jag har ett kort medverkar inte till att jag blir vältränad. Fan!

 

Nä! Nu får det vara bra tänkte jag och blinkade till Betty Boop. Hon är alltid så snygg och piffad! Nu tar jag tag i detta! In i duschen, bort med nagellack och fram med rakhyvel. En klänning från Branting och lila naglar på tårna. Nu jävlar!

 

 I spegeln ser jag en tvåbarnsmamma som faktiskt ser lite mer vaken ut idag än igår. Alltid något. Ett par extra kilon på kroppen hade ju inte skadat, men det är tydligen så att när hjärnan går på högvarv gör kroppen det också...Efter regn kommer solsken! Eller hur?? Jag vill med detta tacka nära och kära för alla samtal, sms och besök jag fått. Jag tänker på er också men inte visat det på sista halvåret...Jag ber om ursäkt för det. Ni är fantastiska allihop!

 

  

Betty Boop i egen hög person....

 
 
Ingen bild

Nina Löwendal

30 juni 2011 19:11

Hoppas att du fick en trevlig kväll. Ps: Pajen blev super god. Kram Nina

Paola Loderini

1 juli 2011 15:17

Hej Nina!

Ja, det var supertrevligt. Jag gjorde spetten med den marinaden jag lagt ut. Det gick hem. Jag gjorde också en supergod potatissallad som jag lägger ut idag.

Visst är pajen god? Perfekt om du har veggo-kompisar...

Kram! Hoppas vi ses snart. Jag har inte hälsat på Ramonas prinsessa än.. Har du?

Paola

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards