Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Falsk Cole Slaw

Av Paola Loderini - 30 juli 2011 22:37

Hej i den fantastiska värmen...!! I dag skulle jag haft en båt! Och kunskapen att köra en...;)


Jag och barnen skulle till Stensjön för att paddla kanot. Pedagogiskt, tänkte jag, att lära sig paddla.... ingen ville paddla! De tänkte säkert "Detta klarar mamma aldrig med oss själv, det är bäst att vi protesterar innan vi sitter i kanoten"... Så nu har jag 2 betalda kanotturer som jag måste använda innan 28 augusti.


Vi badade i alla fall, vid den pyttelilla stranden, och med dessa få männsikor som var där var det ändå ganska fullt. Mysigt var det i alla fall... även om detta sjövatten är pissgult och man känner sig mer smutsig än ren när man går upp. "Mysigt!" säger man till barnen.... egentligen vill man säga "Fy fan, va äckligt.!!!...vi drar till havet i stället...Så kan saltvattnet sanera bort allt så slipper vi vakna med konstiga utslag i morgon..."


När vi kom hem skulle vi grilla på gården. Jag har ju ingen trädgård längre, och detta är en fruktansvärd saknad i detta väder. "Vi måste ta vara på vädret" är en ständig ångest... man sitter inte i en lägenhet på kvällen. Dessutom en lördag.


I dag blev det grillade spare ribs, falsk cole slaw och potatisklyftor gjorda på bakpotatis.

 

Varför jag kallar min cole slaw för falsk, är för att den inte innehåller någon vitkål. Denna har jag kommit på alldeles själv genom att jag öppnade kylskåpet och såg ... ingenting!! Jag förstod att när jag tidigare befann mig på ICA hade jag något jag kallar "hjärnsläpp". Det händer ungefär 1 gång i veckan: Man åker dit, handlar allt man inte skulle ha, åker hem. That´s it.


Till min förvåning blev denna så vansinnigt god att jag nu, i skrivande stund äter direkt ifrån skålen... med ett glas rosé till som är så vidrigt att jag aldrig någonsin kommer att nämna det vid namn.... och det passar inte till cole slaw heller, men vilket vin gör det??.... Det är väl öl man ska dricka då??


Falsk Cole Slaw


½ isbergssalladshuvud

2 morötter

1 msk vit balsamvinäger

2 msk majonäs

½ dl creme fraiche

1-2 tsk srösocker

1 msk dijonsenap

salt och peppar

 

Strimla morötter och sallad. Skölj och lägg sedan på ren handduk och klappa den torr. Blanda samman vinäger, creme fraiche, socker, senap och majonäs. Salta och peppra och blanda ihop med sallad och morötter. Så enkelt och så gott!


 

Just do it!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards