Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Paola Loderini - 4 augusti 2011 23:10

  


 Dot Love

12 cm x 6,5 cm

Jag har i efterhand satt lite silvrigt glitter på den svarta lilla blomman, som inte finns med på bilden.


(så roligt att ge namn till varje ask ;)

Av Paola Loderini - 4 augusti 2011 22:44

Hello!


Jag brukar ju göra kort och kort och åter kort till jul, påsk, födelsedagar och alla andra dagar som är värt att fira. Nu släpper jag det en stund och gör fina tändsticksaskar istället. Jag kände att jag ville göra något annat. Vill man beställa till jul så säger jag redan nu att man inte kan beställa runt Lucia. Jag har fullt upp på både jobbet och med barnen då. Beställ senast 1 december om ni vill ha askarna innan jul.


En annan liten detalj: Jag tar emot önskemål som färg, inspirerad av jul, inspirerad av nyår, och så vidare, men man kan aldrig få en identisk med någon ask jag redan gjort. Det är det som är grejen. Det ska bara finnas en ask av varje.


Jag köpte själv en jättefin ask förra julen, med tryckt motiv. Där fick jag min inspiration. De tog 39 kronor för den. Lite dyrt tycker jag....men den ligger jättefint vid adventsljusstaken....


En stor "12 x 6,5" ask kostar 25 kronor för vänner och 30 kronor för övriga.


Små "vanlig storlek" kostar 20 kronor för 2 st. Då är det alltid 2 olika fast de går i samma stil.


 Alla askar bor i en cellofanpåse med snöre.

På baksidan av varje ask sitter fint papper i passanda färg/mönster som på framsidan.


  "Romantic Rose"

Ask : 12cm x 6,5 cm"


 

Bor i en cellofanpåse...

Denna är redan såld, men jag kan göra en liknande...








Av Paola Loderini - 4 augusti 2011 22:28

Hej


Min son kom på litet extra besök och därför fick han välja middagen idag, så jag är hemskt ledsen men det blir ingen bild på Pasta med lax och spenat. Kanske nästa vecka....


Det blev platta köttbullar, ruccolasallad, specialdressing och klyftpotatis.


Platta köttbullar


400 g blandfärs

2 ägg

salt och peppar

riven gul lök

(behövs ingen ströbröd)


Blanda ihop. Gör bollar. Platta till. Stek.

 

Ruccolasallad


2 nävar ruccolasallad

2 tomater i små bitar

1 gul paprika i små bitar

dressing:

1 del vit balsamvinäger, 2 delar olivolja

salt och peppar


Blanda FÖRST dressingen i skålen! Annars faller salladen ihop och ser oaptitlig ut. Blanda sedan i grönsakerna. Överblanda inte. Då faller den ihop.


Viggos specialsås


Blanda 1 dl creme fraiche med 1 dl tacosås medium.


Servera med egengjorda potatisklyftor. Finns ett recept från tidigare blogginlägg.

 

 




Av Paola Loderini - 4 augusti 2011 09:39

 Tja!


Idag har jag bestämt mig! Nu är det deppiga över! Om jag inte får träffa min son på hans födelsedag, och det värsta: Viggo får inte träffa sin mamma på hans födelsedag, så kommer det bita den kära pappan i svansen vid senare tillfälle! Jag jobbar för 17 med barn, och har i stort sett uppfostrat mina egna alldeles ensam i 8 år av 10. Jag VET att barn ALLTID är mycket smartare än man tror... De vet, utan att jag sagt ett ord, att han använder barnen för att komma åt mig.

 

I går däremot, var en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag blev bjuden på grillkväll hos Karin & Anders, men orkade inte ens ta mig ur sängen. (Tack Karin för att du har ett varmt hjärta) Jag gick upp, gick tillbaka till sängen, sov bort hela den fina dagen. Vaknade 12.30 och blev mycket besviken för att inte klockan var mer än så. Somnade och vaknade om vart annat. Jag tog mig visserligen in i duschen på kvällen, och en mycket speciell person kom med godis och tacos. Tack snälla för det.

 

Idag ska jag faktiskt se till att få någonting gjort. Städa är väl egentligen det som står högst på listan, men om jag klarar av att dricka kaffe, ta på mig kläder och hitta min cykelnyckel inom 15 minuter slipper jag städa! (Tvångstanke...normalt? Nä, inte speciellt...jag vet!) Så det satsar jag på. Vid 17-tiden kommer Ammi och fikar. Vi växte upp ihop, tappade kontakten, och hittade kontakten igen! Kul! Välkommen Ammi!

 

Idag blir det Pasta med lax och spenat!

 

Bilden kommer ikväll men detta ska du köpa hem:

 

PASTA MED LAX OCH SPENAT

 

Pasta till 4 personer

200 g rökt lax

1 vitlöksklyfta

200 g spenat

2 dl matlagningsgrädde

salt och peppar

 

koka pasta.

Stek lök gyllenbrun, släng i hackad vitlök och stek lite till.

Rör ner spenaten och låt den bli mjuk.

Häll på grädde och låt koka till lagom konsistens.

Lägg i strimlor av lax och låt den bli genomvarm.

salta, peppra, blanda med pastan.

 

Vill man ha ännu mer smak: Använd vispgrädde! Så himla gott!

 

Nu ska jag hitta min cykelnyckel så att jag slipper städa!

 

 

 

 



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards