Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Pasta med lax och spenat

Av Paola Loderini - 4 augusti 2011 09:39

 Tja!


Idag har jag bestämt mig! Nu är det deppiga över! Om jag inte får träffa min son på hans födelsedag, och det värsta: Viggo får inte träffa sin mamma på hans födelsedag, så kommer det bita den kära pappan i svansen vid senare tillfälle! Jag jobbar för 17 med barn, och har i stort sett uppfostrat mina egna alldeles ensam i 8 år av 10. Jag VET att barn ALLTID är mycket smartare än man tror... De vet, utan att jag sagt ett ord, att han använder barnen för att komma åt mig.

 

I går däremot, var en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag blev bjuden på grillkväll hos Karin & Anders, men orkade inte ens ta mig ur sängen. (Tack Karin för att du har ett varmt hjärta) Jag gick upp, gick tillbaka till sängen, sov bort hela den fina dagen. Vaknade 12.30 och blev mycket besviken för att inte klockan var mer än så. Somnade och vaknade om vart annat. Jag tog mig visserligen in i duschen på kvällen, och en mycket speciell person kom med godis och tacos. Tack snälla för det.

 

Idag ska jag faktiskt se till att få någonting gjort. Städa är väl egentligen det som står högst på listan, men om jag klarar av att dricka kaffe, ta på mig kläder och hitta min cykelnyckel inom 15 minuter slipper jag städa! (Tvångstanke...normalt? Nä, inte speciellt...jag vet!) Så det satsar jag på. Vid 17-tiden kommer Ammi och fikar. Vi växte upp ihop, tappade kontakten, och hittade kontakten igen! Kul! Välkommen Ammi!

 

Idag blir det Pasta med lax och spenat!

 

Bilden kommer ikväll men detta ska du köpa hem:

 

PASTA MED LAX OCH SPENAT

 

Pasta till 4 personer

200 g rökt lax

1 vitlöksklyfta

200 g spenat

2 dl matlagningsgrädde

salt och peppar

 

koka pasta.

Stek lök gyllenbrun, släng i hackad vitlök och stek lite till.

Rör ner spenaten och låt den bli mjuk.

Häll på grädde och låt koka till lagom konsistens.

Lägg i strimlor av lax och låt den bli genomvarm.

salta, peppra, blanda med pastan.

 

Vill man ha ännu mer smak: Använd vispgrädde! Så himla gott!

 

Nu ska jag hitta min cykelnyckel så att jag slipper städa!

 

 

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards