Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Paola Loderini - 13 augusti 2011 14:06

Detta är för en ensam person. Det är ju jättetråkigt att äta ensam, och då blir det ofta snabbmat istället. Nu när jag börjar jobba ska jag skärpa mig och faktiskt laga mat även om jag är själv. Jag ska även lägga ciggen på hyllan och försöka få igång blodcirkulationen. Låter ju väldigt bra...jag vet... men jag ska göra ett ärligt försök.


1 laxkotlett

½ msk olivolja

salt och svartpeppar


Tomatsalsa


2 tomater

1 salladslök

½ msk olivolja

½ tsk balsamvinäger

salt och svartpeppar


Gurksallad


½ gurka

salt

½ msk olivolja

3 tsk saft av en citron

hackad dill

svartpeppar


Halvera tomaterna och gröp ur kärnorna. Tärna tomatköttet fint. Skiva salladslöken och blanda alla ingredienserna i en skål och låt de stå och safta sig.


Skala gurkan och skär den på längden. Kärna ur den med sked. Skär gurkan i halvmånar och salta. Låt dra i 10 minuter. Spola av saltet och blanda gurkan med övriga ingredienser.


Stek laxen ca 4 minuter på varje sida. Salta och peppra. Servera med gurksallad och tomatsalsa.


 När barnen äter lägger jag till någon form av potatis också...

 

 

Fick använda purjolök istället för salladslök. Salladslöken var slut;(

Av Paola Loderini - 13 augusti 2011 14:03

Sjalen från Kamelo fick jag igår. Finns i flera färger, från Home for You living.

 

  

Av Paola Loderini - 13 augusti 2011 00:33

  


 Hej


Vilken dag! Jag ger er inget att äta, för jag har nämligen inte lagat någon mat!


Detta har hänt idag, min födelsedag, och det är kanske inte så intressant att läsa för alla men det är viktigt för mig att skriva om detta....Jag är nämligen stenrik... för jag har fantastiska vänner....


Men man vaknar också av att två fantastiska barn som ändå försöker anpassa sig till att pappa inte ligger bredvid mamma. Meja kommer med ett kort hon gjort själv samtidigt som hon försöker sjunga, medan Viggo som glömt rita en teckning vägrar sjunga en ton. Båda kryper upp i sängen och för ett fasligt liv för att de samma sekund glömt att det är "mammas dag" och kommer istället på att det är meningslöst att ha ett syskon...


- Det är ju min dag idag!, kan ni vara vänner?

- JAG LÅG JU I MITTEN, MAMMA!

- ja, men kan JAG ligga i mitten eftersom det är MIN dag?

- NEJ! Han ska alltid bestämma! Jävla unge!

- Vad säger du? Svär du?

- Nej....

- Jo.. det gjorde du...

- Nej, du hörde fel....

- Vad sa du då?? Om jag hörde fel menar jag??

- Du hörde ju fel!!

- Ja, DET hörde jag, men va SA du då??

- Ingenting, för jag pratar inte med min bror.

- Du svär inte! Det gör inte vi i vår familj!

- Det gör andra!

- Ja, det kan hända, men det gör inte vi!

- Ja! Det vet jag väl!! Varför är du arg på mig?!

- För att du svor!

- Du hörde ju fel!


Hur länge ska jag hålla på som pedagogisk morsa?!? Jag gav upp... man får liksom välja sina konflikter...


Nästa samtal med min vän Stina sedan, hör och häpna, 26 år tillbaka! Det ni! Vem håller ihop så länge? 26 år och "bästisar" sen första klass....


- Jag skulle kommit hem till dig i morse med tårta! Min dotter har blåsvarta tår... vi får liksom åka till sjukan istället...

- Men herregud! Vad har hänt?

- Nä, hon har gnällt sen i tisdags...

- Men sist hon "gnällde" så höll hon på i fyra dar, och hade brutet båtben i handen!

- Ja veeeeet! Därför är vi ju på väg nu! Och jag har läkarmöte kl.13, någon kommer och köper barnens sängar kl.15 och Elton ska hämtas från fritids kl.16 Och nu får jag sitta på Östra hela dan! Du fattar ju! Vi ska ju ha tacokväll också! Det har vi varje jävla fredag! Såhär e det ju! Eller hur? Det här är liksom vår familj! Fattar du?

- Ring mig och säg hur det är med Tilda sen. Okej?

- Jaaaaa! Grattis!


Det borde göras en film av deras liv. Alltid lite spännande....


Hem till Magdalena på kvällen. Här har vi en min närmaste vän nummer två. Jag kommer dit och där är det grillkväll med grillat,tårta, bubbel, vin och hela rubbet! Vilka männsikor. Jag vägrade fira min födelsedag, men Magdalena tyckte något annat. Therese satt också där i betongsoffan (som jag är gudmor till...alltså soffan, inte Therese..men det är en annan historia). Det blev världens födelsedag med allt jag kan önska mig. Stina fattades visserligen, men hon sitter på Östra. Antagligen utan tacos....


Mats (Magdalenas man) hade köpt blommor. Mats köper alltid de vackraste blommorna till mig, och är väldigt noga med att de BARA kommer från HONOM.


- Du köper ju finare blommor till Paola än vad du gör till mig, säger Magdalena


Så är det. Det är bara så. Om Mats haft världens utekväll så berättar han detaljer för mig och jag skrattar tills jag gråter. Sen berättar jag givetvis för Magdalena för jag kan inte hålla mig...Om alla dricker vin tills de stupar så sitter jag och Mats kvar. In i det sista så att vi inte missar något viktigt att berätta. Sen kan vi möjligtvis berätta samma historia 3 gånger och tycka att den är lika rolig varje gång...Magdalena visar givetvis vart skåpet ska stå, det hade väl vilken fru som helst gjort.. men i det läget får hon inte mycket respons. Sen får han ta skiten dagen efter, men då har ju jag redan åkt hem. Nästa gång är det jag och Magdalena som fnissar, och då får inte Mats vara med....men han har en tendens att sakta men säkert smyga sig in...och plötsligt från klar himmel sitter han där och fnissar han också...utan att vi märks det... hm....??


Hur som helst.... Det är ett "öppet hus" hos dessa underbara männsikor. Alla är välkomna och det är aldrig några problem med någonting. Jag vet inte riktigt hur, men blir man en männska som Magdalena & Mats så får man de vita vingarna sen, på ett fluffigt moln.


Jag tackar Mats för de vackra blommorna. Jag tackar familjen Gerlam för byrån som ska stå i min hall full av vantar och mössor, och en otrolig middag!! Jag tackar famljen Larsson (Therese & Lasseman med kidz) för den fina sjalen. Lasseman är ju tyvärr inte med för han tillhör Arvingarna och har spelning varenda gång det händer något..... men de ska spela på Packhuskajen på torsdag. Gå dit och dansa ni som kan. Ni som inte kan bör gå dit ändå... mysig stämning. Jag är bara där om solen skiner för jag är en bekväm männsika varannan vecka.


Thanx to you!!!


Paola

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards