Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Paola Loderini - 20 augusti 2011 18:06

  Skomakaren räddar det mesta. Denne skomakare är omänsligt duktig och dessutom lite billigare än de flesta andra. Han kallas för "Finnen", och det är inte speciellt trevligt, så jag säger bara skomakaren. Det lilla nästet låg förut inne vid gamla KappAhl och är nu utflyttade på plattfomen, övre plan, nya delen. Jag tror MQ och Gina ligger där på samma plan. Gå ut och där till vänster, bredvid Betjänten, ligger denna skomakare....Supernöjd varenda gång! En applåd!

Av Paola Loderini - 20 augusti 2011 18:00

  Bort med avskalat vitt och fram med varma färger och levande ljus....

Peace, love and understanding!

Av Paola Loderini - 20 augusti 2011 17:33

Hello


Jag gick på fest igår. Skulle ju vara hemma men det var ett jämnårigt kalas, och det skulle komma en miljard männsikor, och det bästa: Dyk bara upp. Skit i resten. Hm... ett glas vin, lite musik...Kom igen nu Paola! Sitt inte här i mörkret!


Detta var min första Biker-fest och jag tog sakta fram min skinnväst ur garderoben...skoja bara.... äger ju inte en sådan... men hittade mina skinnbyxor. Till dessa en svart spetstopp med svart linne, svarta skor, svart jacka, svart make-up...Ja, ni kan tänka er... Här kommer sotaren...eller...här kommer hon som ser ut som Lisbeth Salander...Välj själva...men biker-aktig var jag ju inte, eftersom en biker kan ha en färgglad tröja och jeans också...men det fattade väl inte jag då. Förutfattade meningar tror jag att det heter....


Mina tanke innan festen: Hjälp. Ruskiga männsikor... någon blir lite förbannad och vänder upp-och-ner på hela festen.....hur ska jag kunna springa i stilettklackar? Verkligheten var någon helt annan. Supertrevliga människor, live-band och någon som stod och grillade miljoner hamburgare, en trevlig bar, glada människor och framför allt mötte jag gamla klasskamrater och bekanta. Vilket ös!


Välkommen! säger en kille med världens fluffigaste frisyr. Han hade en sån fluffig frisyr att han syntes överallt. Inte speciellt lång för övrigt men frisyren var ju en halvmeter hög så han var bland de längsta....hade jag trillat ur ett flygplan på 10 tusen meters höjd och landat på dennes huvud hade jag garanterat överlevt. Han pekar och visar vart toaletten, baren och scenen är och in trippar jag, och förmodligen såg jag alldeles vilsen ut.


The sign!! Jag såg ett tecken på att en bikerfest är lite bättre än alla andra fester. Det fanns inte en enda som var arg, sur, missnöjd eller förbannad. Inte ett enda ont öga. Dessutom! En gigantisk fruktskål med bananer och äpplen! Skänkt från ovan! När suget i magen sätter in: ta en frukt! Det trodde ni inte va? På en bikerfest äter man liksom ett äpple om man vill! Coolt.


Knaprande på ett äpple stod jag med häpnad och tittade på den gladaste festen jag sett på länge. Ja, hade det inte varit totalt livsfarligt att åka MC så hade jag nog kört en cykel i framtiden....


Go bikers!



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards