Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Paola Loderini - 28 augusti 2011 20:18

Jaha... då var denna sommaren över och vi blev en sommar äldre. Tack och adjö solstrålar som värmt min kind, och välkommen regn som faktiskt inte kommer uppifrån, utan i denna stad kommer regnet alltid från sidan. Det liksom regnar på tvären!! Fattar ni? På tvären. Mascaran sitter på kinderna innan du ens satt dig i bilen....


  Här är jag. Jo, det är säkert! Såhär ser jag ut på stranden...Som ni ser på bilden är jag lite lagom nedstängt av havsvattnet men inte tillräckligt, så jag behöver ingen handduk när jag solar...Jag sitter i den här ställningen så länge att mina armar blir stela...så stela att jag vid senare tillfälle köper mjölk genom att ställa mig med ryggen mot mjölkkylen inne på ICA, armarna har liksom fastnat. Ni ser också att mina bröst är lagom stora och sitter precis på rätt ställe. Jag har den perfekta solbrännan eftersom jag suttit så i flera timmar...Ryggen och resten av baksidan solar jag en annan gång...Huvudet ramlar av efter en stund...

Ni ser också att jag vanligtvis solar på stränder där ingen annan befinner sig, eller har befunnit sig innan (typ Fiskebäck??) och inga barn står och skriker att dom vill köpa en glass till för de har ju bara ätit 3... Såhär ser mitt liv ut på stranden. Jag äter enbart salladsblad om ni undrar. Ibland med lite salt på...


Adjö sommar.... kommer att sakna dig.



Av Paola Loderini - 28 augusti 2011 19:38

Hej!


Hittade i Santa Maria-hyllan en kryddblandning som heter Crispy Chicken. Barnen gillade detta, och det var helt okej. Ibland är man lite trött på tacos...


1 påse Crispy chicken

500 g kycklingfile, strimlat

2 msk olja


Blanda detta i en skål. Lägg på plåt. In i ugnen ca en kvart på 225 g.


Tillbehör är det vanliga: grönsaker och lite annat smått och gott...



- Mamma! Du har gjort egna chicken mcnuggets!

- Hm... fasligt likt måste jag säga...

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards