Alla inlägg den 12 september 2011

Av Paola Loderini - 12 september 2011 22:48

Här kommer världens godaste fredagsmat. Detta måste ni testa! Den är egentligen lite hemlig... men om ni ska äta den: Kom ihåg vem som gjorde den först! ;)


2 portioner


4 skivor lantbröd

5 skivor fläskfilé av ytterfilé

salt

peppar

lite vetemjöl

olivolja


tillbehör


tomater i skivor

½ rödlök i ringar

1-2 mska dijonsenap

2-3 msk creme fraiche

salladsblad

 



Stek brödskivorna i lite olja. Banka ut filéerna så att de är ca ½ cm tjocka. Salta och peppra köttet, och vänd bitarna i vetemjöl. Stek i het olja ca 1-2 min på varje sida. Blanda senap och creme fraiche.


Fixa mackan: först brödet, sen sallad och kött. På med tomat och rödlök. Klicka dressing... den är så himla god och bara 2 ingredienser! Lägg till sist på en brödskiva. Supergott och supersnabbt. Den slår ut tacos på fredag kan jag säga!


Av Paola Loderini - 12 september 2011 22:40

Sitter och äter mys framför Fångarna på Fortet....


Innan detta samtal skulle Viggo köra glassbilen när han blev stor. Då skulle han bara stanna för sin familj och för sin tjej (Ellen på dagis var det då, men de är fortfarande ett par än idag... en del förhållanden håller i sig)... Vi kom fram till att han inte skulle tjäna speciellt mycket pengar om han bara stannade för oss... men han såg inget hinder i detta alls. Han ville ha resten av glassen själv.


- Vad vill du bli när du blir stor?

- Jag ska bli en dvärg.

- Jaha....

- Jag måste bli en dvärg för annars kan jag inte samla in alla nycklar på fortet.

- Nä det är ju sant, men det är lite svårt att bli en dvärg, det går liksom inte...


Nu visar sig "Nyckel-dvärgarna" på TV och Viggo utbrister.


- Åh nej, jag är ju större än honom! Det är för sent!


Om ett tag kanske han vill bli något annat... typ polis eller något mer populärt...


-

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards