Alla inlägg under september 2011

Av Paola Loderini - 4 september 2011 21:22

MAHARANI


www.maharani.se


Jag har inte direkt varit så förtjust i indisk mat, men nu har jag fattat... det är enbart för att jag inte hittat rätt restaurang som kan laga indisk mat. Äter du maten här kommer du att förstå vad jag pratar om.


Maharani ligger på Första Långgatan 4 och jag har aldrig suttit vid ett bord utan bara tagit med hem. Det ser himla mysigt ut därinne och det är tillräckligt med folk för att få känslan av att maten rullar på. Jag tror nämligen att restauranger utan folk också har rutten mat... men det är bara mina hjärnspöken som talar...


Priserna för take away ligger på 108-149 kr och när jag beställer 1 portion (olika rätter är det då) så har jag också till lunch dagen efter. Supergott .....



  







Av Paola Loderini - 4 september 2011 01:45


   Hej


Jag är fortfarande sjuk... Har inte varit med om något roligt alls och kommer inte heller på något roligt att skriva om... Jag har nog ingen feber längre nu...kl 1:49 visar klockan....Kan inte sova för att jag legat hela dagen. Hoppade upp i morse för att äta frukost och sedan se min son spela tennis vid 11-tiden, men hostade mig in på toaletten och hostade mig lika fort ut för att stupa i säng...Hela lördagen borta. Jag är till och med så sjuk att nya DV Mode som kom i brevlådan igår fortfarande ligger inplastad! Då kan ni tänka er hur jag mår! Fy! Jag har befunnit mig i sängen så länge att jag tror jag börjar få liggsår! Borde kanske vända mig ibland....


Jag har tittat på två avsnitt av Sherlock Holmes nu. Jag tycker att han e så cool! Har sett de två allra första avsnitten och föll pladask, nu ska jag se alla! Rekomenderar jag verkligen.


I morgon måste jag masa mig upp! Barnen kommer i morgon !  


Godnatt alla. Jag har verkligen ingenting till att skriva. Så fasligt sjuk är jag!


Dagens deprimerande lista


1. Alvedon sucks! Det preparatet funkar bara på spädbarn, om ens det.

2. Ipren och Panodil ihop ska vara bra...på mig?? Rena skiten! Tar inte alls!

3. Har miljoner kanaler, men när just jag är sjuk finns inget på TV.

4. Jag har en hudfärg nu som går i gulgrönt. Vilka kläder matchar till detta fejs?

5. Vart är Ipren-mannen när man behöver honom?

6. Alla har roligt idag, utan en viss stackare.

7. Det var givetvis lite sol idag av alla dagar...

8. Mina hår på benen är en meter långa.

9. Mina hår i armhålorna är inte lika långa, men syns väldigt bra ändå.

10. Min bikinilinje växer snart ihop med håren på låren.

11. Andedräkten kan döda vem som helst som befinner sig inom 3 meter.

12. Tandläkaren har kallat mig i fredags, vågar inte gå dit.

13. Om jag går, kommer min tandläkare aldrig att kalla mig igen. 

14. Otränad? Jag dallrar även om jag står stilla...

15. Alla sover nu, eller har vansinnigt kul.... utom lilla jag då...



Kram

Bacillen




Av Paola Loderini - 4 september 2011 01:22

Ja, det vill jag lova.... Svenskar är lite sämre på två saker...Nummer 1: Vi dricker alldeles för lite vatten. Nummer 2: Vi får inte i oss tillräckligt med Omega 3.


Fet fisk är bra. Feta nyttiga fetter finns i bland annat lax, makrill, avokado och nötter. Här kommer makrill utan panering...


Om du vill panera kan du viska upp ett ägg ihop med salt och peppar, slänga ut ströbröd på en tallrik, doppa fisken i ägget och vända den i ströbrödet. För lite mer "finare" panering som inte tar över... det vill säga att det smakar så mycket fisk som möjligt, vänd den enbart i rågmjöl. Tips från Jonathans mamma, och det blir väldigt bra.


Jag valde att steka den i enbart smör, och då väldans mycket smör:) och bara salta och peppra under tiden. Stek först med skinnsidan upp annars kryper den ihop. Servera med potatis, dill, citron och styvad spenat (från frysdisken).


 

Av Paola Loderini - 2 september 2011 17:25



Ja...vad säger man.... suck.....

Av Paola Loderini - 2 september 2011 16:22

Hej


Folk undrar vad som hänt... ringer ner telefonen och undrar när det kommer något på bloggen... jag veeeet... jag har inte skrivit på några dagar.


1. Jag är superstressad på jobbet.

2. Jag har feber och är snörförkyld samtidigt som jag jobbar.

3. Hade ingen aning om att jag var tvungen att sjukskriva mig ifrån bloggen!


Vissa kommentarer är ju lite roliga.... "Vad fan ska jag äta? Du skriver ju ingenting". "Hallå!, när jag skulle visa för arbetskamraterna så hade du ju inte skrivit ett ord! Varför då?? Trodde du lagt ner... förstår du vad du utsätter mig för?"


Nu har jag kommit hem ifrån jobbet. Allra sist gick jag.... för alla har något de ska hem till på fredag. Jag är barnledig... och har då inte lika bråttom hem. Här ligger jag nu och tycker lite synd om mig själv... Evelina hade ryggsäck på jobbet idag. Hon stack direkt till tåget... upp till Sthlm för tjejträff. Springa tjejmilen i onyktert tillstånd ihop med kompis med barnvagn (!)... Låter i alla fall något roligare än att ligga här med en packe näsdukar.


Det är så att man blir ju lite sjuk i början på en termin. Alla eleverna hostar och nyser på mig hela dagarna, så är det ju... någon är frånvarande på grund av maginfluensa eller annat trevligt... Det är priset man får betala för detta yrket...


En annan sak.... Ni nötter som bestämmer att lönen för alla inom skolan ska vara minsta möjliga.... Ta ni och sätt er i skolan och se vad vi gör! Det mest intressanta med dessa som bestämmer hur skolan ska vara, byggas upp och vilka löner vi ska ha har fan inte satt sin fot i ett klassrum eller fritidshem. Jag tycker att ni helt enkelt ska göra en del praktiskt arbete: Träffa barnen! Träffa pedagogerna! Se över vilka uppgifter vi har och faktiskt vad vi utför på dagarna! SEN kan ni sätta lön på arbetet. Ärligt... ni har ingen aning! För HADE ni haft minsta insikt i detta hade ni fan inte satt de löner som vi har. Jag ser fram emot en diskussion om någon träffad läser detta... Inte nog med det... Jag BJUDER IN denna politiska person att vara min följeslagare en vecka. Men det är klart... han eller hon kan ju missa något viktigare då... och vad kan vara viktigare än VÅR FRAMTID?? För det är vår framtid vi håller i händerna... Men om hjärnan motsvarar storleken av en nöt förstår jag att det är ett måste...Learning by doing.... kom hit om ni vågar!


Ja, det var lite galla över systemet... Annars har jag faktiskt det bästa jobbet man kan ha... Det är helt enkelt skitkul!


Jag ska äta makrill idag... Om jag orkar mig ur sängen....Då lägger jag ut den på bloggen. Kommer inget ikväll är jag så sjuk så att jag behöver blommor och presenter.... då ringer ni mig så ska jag förklara vart jag bor  


Nina och Ramona! Jag vet att ni ville ha muffinsasken och den svart-vita med lila glitter! Dom är borta båda två...!! Askarna ligger i lärarrummet på skolan, och där tar dom vad dom vill ha... Jag hann inte reagera! Jag ska göra fler, om jag hittar samma material.   Annars gör jag något liknande....


Vi hörs ikväll....


Kram!!





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards