Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Hemma idag...

Av Paola Loderini - 20 oktober 2011 09:04

Jaha.... På väg till skolan med barnen. Ryggisarna packade, läxor gjorda och jag har skalat lite morötter till fruktstunden...Tips när äpplet blir så tråkigt att man somnar när man äter det....


- Mamma, jag känner mig hängig, och jag har ont i magen...

- Men Viggo, mår du inte bra?

- Nä.... jag mår inte bra.

- Nähä, är du sääääääker? Tro inte att du kan sitta vid datorn hela dan! Bara så du vet....


Det är nu jag ska fatta att barn har rätt att vara sjuka och jag ska enbart ha tankarna på honom och inte på varken jobb eller bodelningar...


- Jag kan prova att gå till skolan...

En något blek Viggo tittar på sin idiotiska mamma med stora glansiga bruna ögon.


(Fan, fan, fan..... han är ALLTID frisk och just DENNA dag får ingen bli sjuk!! Borättsfördelnngsmöte! Folk fattas på jobbet! Jag har ringt runt hela kvällen för att fixa så att barnen blir hämtade av kompisars föräldrar för att jag ska på det där mötet som är sådär skitviktigt med advokater och allt... Jag har inte planerat för en vikarie på jobbet kom jag på nu!! Fan!


- Det är klart vi ska vara hemma! Du får till och med spela på mammas iphone som du i smyg köpt massa spel på och du får äta många glassar!

- Får jag?

- Klaaaaaaart att du får!


Det dåliga samvetet försvann. Ringer till jobbet och det löser sig nog.... Jag måste lära mig att hela världen inte hänger på mina axlar. Ingen dör om jag inte kommer till jobbet och jag måste börja arbeta med mitt kontrollbehov. Om jag minns rätt sa min förra chef: Våga släpp taget ibland, annars kan man bli utbränd. Det konstiga är att jag känner mig utbränd och överstressad när jag inte HAR kontroll... Hur går detta ihop??


Hemma idag med min enormt söta son... Tänk att jag fick den sötaste sonen av alla mammor! ;) Fint väder är det också.....Ska bara ringa jobbet EN gång och kolla så att det löser sig. Det kan ju faktiskt vara så att det ÄR katastrof...


Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards