Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Tips på biofilm...

Av Paola Loderini - 29 oktober 2011 14:18

Jag har träffat Anna. Läraren som tog mig under sina vingar och gjorde mig till den lärare jag är idag. Vi har ju vansinnigt kul ihop. Vi bara skrattar hela tiden. Jag har inte träffat henne på hur länge som helst så nu var det verkligen dags.


Får ett sms i torsdags:

Bio kl. 21.00 Bergakungen. Träffas 20.00 för fika med ännu en kollega. Hämta mig 19.45 Inga undanflyker.


Skickar tillbaka:

Absolut!


I bilen:

- Anna, varsågod, sätt dig i min sandlåda.

(Min bil innehåller mer sand än Plikas sandlåda i Slottskogen och den är skitful dessutom)

- Det gör jag så gärna!

- Vad ska vi se egentligen...?

- Niceville.

- Har aldrig hört...Och vad handlar den om...?

- Kvinnor som jobbar som hemhjälp. Förr i tiden, från Södern. Jag har läst boken.

- Jaha... (jäsp..min tanke var ju att vi inte skulle somna 15 minuter in i filmen....)

- Du, den är nog skitbra! (Anna är ju alltid sådär positiv....ingenting-är-omöjligt-typen)

- hm.... ja, det är den nog....(Jag vill verkligen se något annat....)

- Det är ingen pang-pang film, ingen amerikansk action eller lovestory... detta är på riktigt.

- Jaha....(Jag vill fortfarande se något annat....)


Jag kan nu säga att ALLA borde se denna, och man gråter lite så hoppa sminket... Ingen kan se dig i mörkret ändå!

Den är skitlång och skitbra.... Kom hem 00.30 Du får ett lite annat perspektiv på saker och ting omkring dig. Tänk att människor kan behandla andra människor som skit under sina skor. Karma! Det kommer tillbaka när du minst anar det.      






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards