Alla inlägg under november 2011

Av Paola Loderini - 16 november 2011 14:24

Lite roligt att jag googlade på Skeppshult cykel, för att jag saknar min stulna, och ser att Dan har fotat!



  



Av Paola Loderini - 16 november 2011 14:21

  

Av Paola Loderini - 14 november 2011 19:45

  Detta blir maten i morgon. Jag lägger dock inte i svarta oliver eftersom jag inte är så förtjust i det, utan byter ut dessa mot gröna. Ni vet väl att de svartaste svarta oliverna egentligen är infärgade gröna? Googla får ni se, och därefter äter jag bara riktiga svarta oliver som har en mer ljusare färg som går lite mot vinrött.... om jag måste äta svarta då. Inte konstigt att de haft en mysko smak de där små runda kolsvarta...


Jag tar bara det godaste från recepten. Det är så du ska göra. Du ska aldrig följa ett recept slaviskt utan sätta din egen signatur på maten. Jag tar bort och lägger till och så blir det som det blir. Min sallad blir såhär.... (till 4 personer)


4 st kycklingbröst, stekta eller grillade
400 g penne

1 st rödlök
400 g körsbärstomater
100 g tärnad mozzarella
½ dl olivolja
 ½ kruka strimlad basilika
salt
peppar

Ev. hackad röd chili

Ev. RIKTIGA svarta oliver


Till smörklicken på den stekta kycklingen:


 200 g rumstempererat smör

 1 msk balsamicovinäger
 1 msk svartpeppar
 1 st schalottenlök

Av Paola Loderini - 14 november 2011 19:41

  

Av Paola Loderini - 14 november 2011 17:01

Detta blev middagen idag, och vi gav poäng av 10 möjliga: 5 (Viggo), 7 (meja) och 8 (jag). Viggo hade dock migrän så han ville ju inte äta alls. Den där 5:an är något han slängde ur sig bara. Han ville gå från bordet så snabbt som möjligt och lägga sig i soffan. Den stackaren... Jag får så ont i hjärtat. Är det någon som har lite erfarenhet av barnmigrän så gör gärna ett inlägg i bloggen!



3-4 portioner


400 g fläskfilé skurna i skivor

smör att steka i

salt och peppar

1 saltgurka

1 msk dijonsenap

2½ dl vispgrädde

1 msk skivad scharlottenlök


Tillbehör:

Tomatsallad

Råstekt potatis


Hetta upp smör och bryn hastigt köttet. Salta och peppra och ta upp och lägg på tallrik bredvid. Klicka i lite mer smör och fräs löken, slå på grädde och en klick senap. Puttra en stund. Hacka saltgurkan och släng i den. Lägg tillbaka köttet och låt puttra en stund. Smaka av med salt och peppar. Gott och enkelt.


 



Av Paola Loderini - 12 november 2011 15:03

Min kära Anna och jag pluggade ihop.... Varenda dag skrattade vi helt hysteriskt och konsekvenserna av detta borde blivit en och annan magruta. Istället kommer jag ihåg den dagen vi satt i bilen och bara tittade på varann...


- Anna, vad hände?

- Ärligt, jag vet inte...

- Vi är ju för fan tjocka! Vi har ju mage!

- Ja... hur ser vi ut?

- Vi äter lunch ute varenda dag och sitter och pluggar! Vi äter ju hela tiden!

- Och vi tränar inte....

- Jo! det gör vi väl...

- Nä

- Nähä...


Vårt liv i ett nötskal under 3,5 år... Ni kan ju tänka er. Under C-uppsatsen blev vi stamgäster på Smycketorgets pizzeria. Kebab i alla möjliga skepnader slank ner.... med lite kakor till efterrätt... och en chokladkaka. Till julen blev det ett hysteriskt ätande och en ökad storlek i jeans. Nu har vi hittat tillbaka till ett normalt liv...tror vi...


Hon är en duktig sushi-kock. Med japansk mamma har hon koll på detta må ni tro. Här kommer lite bilder från igår. Det var så himlans gott och jag ska faktiskt laga egen sushi nu. Försöka i alla fall...Anna med Mr. Broccoli samt lite av det hon bjöd på igår: Fritterad kyckling, hemmagjord sushi och soppa.


       

  

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards