Alla inlägg under november 2011

Av Paola Loderini - 7 november 2011 21:57

Köpte mat på ICA och fick tag i den här tomaten.... Det är kärlek det....


 

Av Paola Loderini - 6 november 2011 16:04

Jag tack, gäääärna.... flytta in i min garderob nu! Genast!



 




Av Paola Loderini - 6 november 2011 15:13

Bio med ungarna!


 


- Mamma, vi vill se Nalle Phu!!!

- Kan vi se något annat...Tintin??

- Nalle Phu!

- Är det inte för lite yngre barn.... ni är så stora nu...

- Jag vill se när Nalle Phus mage spricker och luddet kommer ut. Det är såååå gulligt!

- Jaja... kan jag lämna in er på bion och ta en fika under tiden??

- Nä, Viggo ska alltid kiss mitt i filmen!


Väl framme vid kassan.... Hm.... godis, biobiletter, popcorn... Har aldrig tänkt på vad det kostar förrän nu...400 kr för Nalle Phu.... Jaha.... kul.... eller inte.


- Oj, ser ut som det är slutsålt.... så synd... det blir nog Tintin...

- NEJ! Då stannar vi här och fikar i 2 timmar till nästa bio.

- Ärligt... det kan vi inte göra.

- Jo, det kan vi, och sluta slå mig med jackan Viggo!

- Sluta slå din syster med jackan, och jag tänker inte stanna här i 2 timmar.


Framma vid kassan släpps 3 biljetter på rad två precis när jag ska köpa 3 biljetter till Tintin!


- Ja! Det blev Nalle Phu, mamma!

- Jippi....


Vi går in och ser Nina med familj....


- Nämen HEJ!! Ska ni också se Tintin???

- Nalle Puh. Suck...

- Jaha...


Jag somnar efter att jag hört Nalle Phu säga 45 stycken "tänk, tänk, tänk".


- Mamma, filmen är slut...

- Jaha.... oj va bra den var... och bara en timma lång dessutom!

. Mamma, du sover.

- Nä, inte alls... va fin Nasse var när han förvandlades till en honungsburk...eller fastnade han i en bikupa?


Analys a la specialpedagog:


Nasse lider av torgskräck och är ständigt rädd för det okända. Behöver ha trygghet i allt han gör... Kan inte gå utanför ramarna, och om han någon gång gör detta kallas han för "modig". Kommer troligen att behöva själp med att skapa nya kontakter.


Tiger, eller Tigger som han faktiskt heter, har en blandning av flertalet svårigheter. Har en energi utan dess like, och sätter sig själv i centrum hela tiden. Kan inte fokusera på en sak i taget och kommer troligen att ha svårigheter med de ramar som skolan sätter. Han får stanna i naturen. Där hör han hemma och lär sig bäst, han är i sin rätta natur.


Nalle Phu lider av grava lässvårigheter. Han har troligen också problem med matematiken då han ständigt inte förstår att hans honung är slut av "någon anledning". Han tar väldigt god tid på sig att lösa ett problem vilket betyder att när han (om han) löser problemet har alla i hans klass redan slutat 9:an och är på väg in i gymnasiet. Detta innbär att han tyvärr inte klarar att uppfylla målen. Vad gör skolan åt detta? Han har dock en hög social kompetens och alla vill leka med honom. Klarar sig utmärkt i det sociala samspelet.


Uggla har klarat skolan med glans. Har lite problem med att se från andras perspektiv, och har egentligen inte en nära vän att ty sig till. Han behöver hjälp med att skapa kontakter med jämnåriga.


Ior lider tyvärr av grav deprision. Det finns ingenting som kan muntra upp. Inte ens när han hittar sina borttappade kroppsdelar. Här måste psykolog och kurator in från dag 1. Vi får arbeta med samarbetsövningar i positiv anda.


Kanin har inga inlärningssvårigheter men har istället lite problem med humöret. Tror att han är ganska ensam, men han verkar tycka att alla utom han själv är jobbig att umgås med. Behöver hjälp med att knyta kontakter på ett positivt sätt.





Av Paola Loderini - 6 november 2011 13:48

Till alla kvinnor från alla män...


God Jul Älskling!

Ta på dig dessa till nyårsklänningen. Dyra? Nä, inte med tanke på vad du gör för mig.....:)


 

Av Paola Loderini - 5 november 2011 10:58



Gjorde fisk till barnen i torsdags och glömde fota tallriken, men här kommer receptet! Supergott!


Rödingfiléer

vetemjöl

salt

smör

löjrom


hemlagat potatismos


citron

mellangrädde

krossade torkade enbär

fiskbuljongtärning


Vänd fisken i vetemjöl efter att du saltat den på båda sidor. Stek i smör. Lägg upp på tallrik med en klick löjrom på.

Lägg en citronskiva bredvid.


Koka upp grädde med krossade enbär, några stycken, och en fiskuljongtärning. Ta en halv tärning till att börja med och smaka av... min sås blev för salt!


Salta efter att såsen kokat ihop sig... smaka av först. Det är inte säkert att du behöver salt!!


Servera med hemlagat potatismos. Det är strikt förbjudet att någonsin servera pulvermos a la bamba. Försök att hålla er själva och era barn borta från så mycker E-ämnen som möjligt.


....och så toppar vi maten med E314 och E234...... smaklig måltid... nä, ta en dillkvist istället!!




Av Paola Loderini - 5 november 2011 10:55

 

Av Paola Loderini - 5 november 2011 10:51


Julaskar i vitt och lila. Mellanstora 15 kr.

 

Av Paola Loderini - 4 november 2011 22:55

  Kitchen Aid är fortfarande den absolut bästa pjäsen du kan

ha i ditt kök. Den är snygg och den är bra. That´s it. Carolina har givetvis en tuggemirosa i sitt kök och man blir ju alldeles avundsjuk!

Jag har en benvit, men den sitter fortfarande fast i en bodelning. Jag saknar den mycket. Den är liksom en liten kompis, och med sina runda former vill man nästan bita den. Ligger tyvärr på nästan

6000 kr men om man absolut ska ha en så har jag ett litet tips!! Gå med i club Åhlens. Minst två gånger per år skickas det ut en kupong där du får 20 procent på valfri vara. Min hamnade därför på 4800 kr. De hade inte så många färger att välja på när jag köpte min, men nu tror jag att man kan få tag på alla.

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards