Alla inlägg under november 2011

Av Paola Loderini - 4 november 2011 12:39

Detta är min fula bil. Jag har döpt den till Bill. Det är en Skoda Fabia, och jag bor i den mer än vad jag bor hemma. Jag har ju tidigare kört värsta lyxbilarna jämfört med denna, men på något sätt så finns det ändå lite själ och hjärta i denna bilen. Vi använder den som sopstation och restaurang emellanåt, och den tar mig till jobbet varje dag... Den funkar. Nu är den en familjemedlem...Visst saknar jag min vita BMW som jag faktiskt fick i present, men som snabbt blev tillbakatagen efter att jag sålt X5:an ..... och där stod jag utan bil... och fick den här... men jag har lärt mig att tycka om den...."Om inte jag älskar dig... vem ska älska dig då??"



   Jag har en svart, med alldeles för små däck....


Men så kommer det en dag då jag behöver hämta mina vinterdäck. Jag menar, dom ska ju på nu... eller hur??


- Jag vill ha mina vinterdäck. Jag kommer och hämtar dom nu.

- Vadå vinterdäcken? Dom ställde jag ut utanför garaget tillsammans med din brudklänning (15000 kr)

- Du ställde alltså ut mina personliga tillhörigheter på allmän väg och nu är dom stulna?

......inget svar....

- Det är ju en present till Meja. Den klänningen ska ju hon få!

.......inget svar..........

- Hur ska jag ha råd med nya vinterdäck? Vill du att jag kör barnen utan vinterdäck på vintern när du dessutom vet att min bil krossas som ett äggskal om jag krockar....??

.......inget svar.....

- Du kanske kan köpa nya vinterdäck eftersom du låtit mina bli stulna??

..........inget svar.......

- Du deklarerar en privat inkomst för 2,2 miljoner och kan inte ge mig ett par begagnade vinterdäck för att barnen ska åka säkert?? Du kanske ska stå för vad du gör med mina privata tillhörigheter?? Du har ingen rätt att göra så!

.............inget svar........jo... det kom ett svar....inte så rumsrent att skriva ifall ett barn läser.....

 

 

Vad lär vi oss i en sådan situation??

Jo...


HUR KÄNNER VI IGEN DENNA TYP AV MÄNNSIKOR?

1. Kapitalister ( läs denna typ) lägger ALLTID pengar framför kärlek, barns välmening och säkerhet.

2. De ser inte att de drabbar sina egna barn ekonomiskt utan de ser bara att den vuxna tar stryk.

3. Denna typ av männsika är en ensam filur, men har många "bekanta" med stadig ekonomi, och har givetvis en och annan gold-digger efter sig. Tar man pengarna från denna typ av männsika så tar man tyvärr bort hela personen. 

 

 

Bitterhet är ingen klädsam kostym!

 

Hem till Snyggo-Carro med kidzen och äta bakelse!

See Ya!



Av Paola Loderini - 4 november 2011 09:27

Hej alla läsare...


(Låter som att jag pratar till flera hundra, men ni är ju en trogen liten skara läsare och jag är så stolt!)


Jag hade ingen aning om att Linda Magnusson startat eget... men det är ju klart att man visste att det skulle hända någon gång. Borde ju hänt för 15 år sedan. Hon är så duktig. Så tappar man all kontakt. Ni vet hur det är..., jobbar olika, har olika vänner och har inte barn i samma ålder och vips har man inte sett människan på flera år. Det är ju inte ovanligt att det är så...Man ska liksom ta den där fikan, men vad måste man styka på schemat då... Ibland känner jag mig som en Duracellkanin med grav problematik....Linda har alltid varit en Duracellkanin fast utan problematiken då...och med extra batterier! Vi ska ta den där fikan.... när vi får tid:)


Hursomhelst finns det en hemsida som ni måste besöka www.bymcl.se, där finns det ögongodis för hela höst/vinter och även en skitläcker väska som jag vill ha. Alla kvinnor borde ha en blogg...


Såhär ska det liksom vara....:


Vad vill du ha? Jag har varit dum...förlåt....(säger mannen) 

Hm... jo, du kan ju kolla bloggen..... (säger jag)


Förstår ni... önskelistan som bara fylls på.... tänk på det...


 

Här finns kläder till både män och kvinnor och märken du inte ser varje dag...

Yardsale kl 10.00-18.00 25 November

Kontant betalning

Kyrkogatan 36

1 trappa upp


Jag ska gå! Vi ses där. ....och ni som jobbar med mig... det är AW direkt efter.... redan bokat sen förra veckan.

Av Paola Loderini - 3 november 2011 14:54



En god vän till mig filosoferade lite med sin älskade hustru...

Efter 30 års äktenskap ser jag på dig min fru och tänker tillbaka på vårt liv tillsammans.

 Sedan sa jag

 - Älskling, för 30 år sedan bodde vi i en billig lägenhet, sov i en för liten säng, hade knappt mat i kylen och ingen tv, men jag gick till sängs med en otroligt het villig 20 åring!

Nu har jag ett hus för flera miljoner, en bil för flera hundratusen, en stor dubbelsäng, kylskåpet är sprängfullt och jag har en 42 tums plasma-tv. Men jag går tillsängs varje kväll med en trött kvinna på 52 år.

Så vitt jag kan se det är det bara du älskling som inte följt utvecklingen i vårt förhållande!

 

 Min fru är en väldigt förnuftig kvinna så hon svarade bara kort:

 Älskling, hitta du bara en het villig 20 årig kvinna, så skall jag snabbt se till att du får tillbaka din billiga lägenhet, din lilla säng, ett tomt kylskåp, och ingen tv.

" att träta med en kvinna är lika lönlöst som att försöka läsa tidningen i full storm"

Av Paola Loderini - 3 november 2011 12:31

 

Denna gör du såhär:


Nudlar, koka enligt anvisningar.


Skär i önskad mängd dessa grönsaker:


morot

broccoli

champinjoner

purjölök

röd paprika

 

Låt grönsaker snabbstekas eller wokas. Inte för länge...måste vara tuggmotstånd.

Häll på lite ringlande honung och thaisås.... söt-sur sås....

puttra liten stund och blanda i Kikkoman soja...

Salta och peppra och krydda med chilikrydda.

 

 

Det finns en chilikrydda som innehåller chiliflakes smaksatt med lime. Mycket god!!

 

 

Av Paola Loderini - 3 november 2011 12:24

Hemma hos Irene i fredags blev jag bjuden på en delikatess-tallrik.....Ibland är det enklaste det mest goda. Inköpt någonstans på Hönö. Butiken heter Salt & Honung. Bara namnet gör ju att man måste dit....


  

Av Paola Loderini - 1 november 2011 19:23

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards