Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Paola Loderini - 1 januari 2012 13:32

Ja, som sagt skulle jag har en Betsey Johnson klänning på mig, som tyvärr är inköpt i storlek 4 (34-36) och det funkade ju inte efter denna julen! Dessutom har jag sluta "fuskröka" som jag kallar det så fint fast jag egentligen rökt varje dag sedan separationen. Juldagen kl 14.30 lade jag ciggen i papperkorgen och sedan dess har jag varit lite grinig och sur, men luktat ljuvligt gott;) Herregud vad gott jag luktar! Jag är i alla fall lite kurvigare nu, kommer alltså inte i min ljuvliga sockersöta klänning. Jag hade inte ekonomi att köpa något nytt och övriga klänningar i garderoben var inte något som kunde mäta sig med denna.... så det blev smokingkavaj, skräddarsydd från Farzan, som har en historia för sig, ett par byxor från en gammal Tigerkostym som jag köpte 2002 och en korsett jag köpte 2005. Hur kan man komma ihåg när man köpte vissa kläder? Jo, för alla kläder har en liten historia. Jag ska förklara....


Korsetten inköptes på MQ för att den skulle jag ha till ett par nyinköpta jeans från Replay när jag fick reda på att jag kommit in på lärarhögskolan. Jeansen var obekväma för att de saknade stretch och var så åtsittande att jag inte kunde sitta ner på hela kvällen. Korsetten gjorde så att hållningen däremot var strålande. Rak i ryggen som få!


Byxorna tillhör en kostym från Tigen. Kavajen har jag skänkt till mer behövande men byxorna är klassiska. Jag var tvungen att ha en svart kostym när jag skulle jobba i Oslo en vecka.


Den underbara skräddarsydda smokingkavajen har Farzan, en designer från Göteborg skapat. Han skulle ha en visning på en restaurang i stan och hade inte råd att anlita riktiga modeller och frågade om jag ville ställa upp. Denna kavaj skulle dock inte vara med på visningen utan skulle visas på en välgörenhetsfest och det fanns givetvis bara en och den var ju givetvis i min storlek. När jag var hos Farzan och provade ut de kläder jag skulle visa så hoppade jag på denna och bönade och bad att jag skulle få köpa den. "Nej" blev svaret då... men efter visningen så var han så nöjd och glad att han ringde upp och sa "OKEJ, du får köpa den" ..... och ingen blev lyckligare än jag...


Alla plagg har en historia.... Ta fram en tröja och du har säkert 3 minnen av just den tröjan....;) Lite fint tycker jag... Blir som en dagbok. Lite suddiga bilder för de är tagna med en Iphone och det är väl inte den bästa kamera som finns direkt.


       


Av Paola Loderini - 1 januari 2012 13:17

Mitt namn är Bond, Viggo Bond....

           

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards