Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Paola Loderini - 6 januari 2012 02:15

Det finns en anledning till att jag aldrig dricker mig full. Hela dagen efter är total katastrof. Jag mår så dåligt så det är inte värt det. PÅ riktigt. Det är verkligen inte värt det!!


Jag och Evelina satt från 19.00 till 02.15 och skulle lösa världsproblemen, och ni kan ju tänka er själva hur mycket du kan få i dig under dessa timmar. Vitt vin och lite plockmat. Mysigt.... vi såg ut som två ras. Kröp upp i soffan med 3 katter och två jätteglas med vin. Det behövde vi! Allt vi ville säga blev sagt och nu är vi klokare...eller?


Jag ringde tydligen Evelina i går kl. 02.30 och berättade vilken fantastisk taxi jag åkte med. Detta innebär att jag inte alls var hemma 04.00 utan 2.35 Trodde det var senare, för jag hade sagt till stackars Ramona som skulle bjuda mig på lunch kl.11 att jag kom hem 4 och polisen skulle förmodligen ta mitt körkort om jag kom på lunch...Vi hann inte prata så länge för hennes lile Hugo (kallad Huggo) tog på sig alla kläder och gick ut.... själv... han är lika hög som ett mjölkpaket, så ni förstår ju att hon fick lägga på och fånga upp honom.


Jag fick åka discotaxi hem igår. Denna innhöll discolampor, värsta ljudanläggningen, ett Playstation och en kareokemaskin! (Stavas det så?) Synd att taxiresan tog 7 minuter... fanns inte tid att prova denna lyx.


Kl. 11, tror jag, ringer telefonen...


- öh...hallå?

- Men herregud, gumman! Hur MÅÅÅÅR du egentligen?

- Inte bra. Ingen Treo. Jag tror jag dööör. Jag dör precis nu, i detta ögonblick.

- Jaha. Det blev mycket eller? Vad det värt det?

- Öh, det känns så, ja. Nej, jag ska aldrig mer dricka, aldrig......Vart är du nu?

- Jag jobbar i Kungälv.

- Kan du komma med fett, socker och salt ihop med en Treo?

- Nä det kan jag inte. Jag är i Kungälv!

- Jag hörde det. Fan.

- Titta under sängen!

- Va?

- Titta under din säng!

- Men herreguuuud! Tack! Tack! Nu blev det lite bättre!

- Som skänkt från ovan.... eller hur?

- Ja! Tack.... hör av dig senare... MYCKET senare! Om jag lever, då svarar jag.


En godispåse under sängen är lika mycket värt som 1miljon på banken under dessa omständigheter.


Jag tvingade mig upp, fick gå tillbaka till sängen igen, och sen kom jag upp...men fick gå tillbaka en gång till. Ringer Evelina och undrar hur tom boxen är, för detta är inte normalt. "Ganska mycket kvar", säger hon. Då fattar jag nu att dessa 5 punkterna borde jag ha uppskrivet på kylskåpet.


1. Jag tål helt enkelt inte vissa viner. De flesta antagligen.

2. Jag borde hålla mig till mindre mängd.

3. Kanske i alla fall ska försöka dricka vattnet som serveras till vinet.

4. Dricker man sällan borde mängden reduceras ytterligare.

5. Gå hem någon gång för fan!


Jag vill tacka för en urmysig kravlös dejt med Evelina. Det var så mysigt. Och kallt! Något fel på elementen där... men vi hittade två fula koftor ibland alla flyttkartonger. Det blev himla bra....


Nu är klockan snart 03.00 och jag kan ju inte sova, som vanligt nuförtiden.... men jag tror jag ska försöka i alla fall. Godnatt...




Av Paola Loderini - 6 januari 2012 02:11


  

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards