Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Paola Loderini - 7 januari 2012 19:32

Grekisk sallad

 4 port.


1 rödlök i skivor

2 paprikor i bitar

4 tomater i bitar

½ gurka i halvmånar

4 dl blandad grönsallad

15-20 svarta oliver med kärnor

200 g fetaost i tärningar

svartpeppar

oregano

vinäger och olja ringlas över den färdiga salladen


 

Av Paola Loderini - 7 januari 2012 19:15


William, 10 år säger ...


- Moster, jag ska tatuera mig när jag blir stor.

- Jaha, det kan vi diskutera då. Du måste vara 18 år. Du hinner ändra dig.

- Jag vet redan vad jag ska tatuera!

- Jaha... och vad ska det bli då?

- Ed Hardy på ryggen!

- Nej.

- Joooo.

- Absolut inte. Det går inte. Det är totalt förbjudet att använda något med Ed Hardy när man är över 18 år.

- Men Kristoffer har en svart munkjacka med Ed Hardy... Han är ju vuxen.

- Han får inte använda den....

- Varför?

- För att jag säger det...

- Kan jag få den då?

- Självklart!

- Kan du ge bort något som är hans?

- Ja, det är klart.


Jag skickar ett sms:


 "Jag har precis gett bort din fruktansvärda Ed Hardy munkjacka till William.

Jag bytte den mot en clementin. Clementinen var god."


Telefonen ringer:


- Hallå? Du kan inte ge bort min tröja! Vad är det som händer??

- Jag gjorde precis det. Det gick alldeles utmärkt.

- Okej, då får han den grå i så fall!

- Va? Har du två.... vänta lite .... vänta en sekund...


Jag pratar med William och återkommer till telefonen...


- Vad gjorde du nu?

- Jag gav bort en tröja till.

- Va?

- Du får ge William båda tröjorna så får jag nog en clementin till här...

- Men va....

- Jo, så e det. Måste sluta.... hej hej....


DET ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET ATT ANVÄNDA ED HARDY NÄR MAN ÄR VUXEN. LÄS OCH LÄR. PUNKT.

Av Paola Loderini - 7 januari 2012 18:50

Hittat en inredningssajt utöver det vanliga. Så coola saker så man storknar. På allvar!


Denna väggklocka kostar 995 kr och får gärna hänga i mitt kök.


 



Såhär kan du ha det hemma om du shoppar från den sajten!


Vem vill inte gå på fest i ett sånt här rum??


 


Av Paola Loderini - 7 januari 2012 18:31

Dessa underbara ljusstakar la jag ut på bloggen efter att jag varit

hemma hos Carolina Ericson där de står i hennes vardagrum och lyser fint.....



  


Jag fick en julklapp ifrån en väldigt omtänksam person....


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards