Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Paola Loderini - 16 januari 2012 17:43

Nu leker jag att jag bor i NYC och jag strosar runt på gatorna ihop med en massa viktigt folk som ger mig en massa betalt för jag typ... jobbar med något oerhört viktigt.... och så säger den ena viktiga personen till mig att jag absolut inte kan visa mig på kontoret i morgon i något annat än Gucci för mötet är såååå viktigt och om jag tar hem detta, om jag vinner kundens samarbet, kommer jag att få en vindsvåning på Manhattan och jag kommer att ha en terass som är så stor att vi kan ha värsta grillfesten där.... och så slänger den viktiga personen in mig på Gucci och säga... typ,... Arbetskläder måste du ju ha... och så sätter vi upp det på företaget.... och så är alla lyckliga sen. Jag har givetvis Green Card, för jag arbetar ju lagligt.


Jag köper detta då.... bara sådär...


       

Av Paola Loderini - 16 januari 2012 17:32

Varför reser vi inte till Portugal? Kolla hur det ser ut där! Nu släpper vi Spanien tycker jag och vidgar våra vyer. En resa till Lissabon vill jag ha när jag fyller år. Bara så ni vet.


 



Av Paola Loderini - 16 januari 2012 16:37

Ni vet väl att det nordiska står högst på listan hos alla designers just nu. Vi ses som "exotiska" och vår inredning är det som alla villa ha. Jo, det är sant. Vi kan väl alla erkänna att Danmark är kungen över design i norden. Vi kan här också.


Har inte riktigt koll på Norrgavel, men att det är nordiskt vet jag. Där kan du köpa en porslinsserie som jag vill ha vääääldigt mycket.... som då är kopplad till två italienska underverk: Richard Ginori som är porslinstillverkare samt Paola Navone som är formgivare.


Kolla in detta!


 



Av Paola Loderini - 16 januari 2012 15:57

Antal portioner: 4
Ingredienser

 700 g kassler i tunna skivor
 3 st tomater i småbitar
 1 kruka basilika eller oregano
 1 dl grädde
 3 st vitlöksklyftor
 1 dl crème fraiche
 2 msk tomatpuré (eller 1 dl chilisås)
 150 g mozzarella i bitar
Salt, efter smak
Peppar, efter smak

Serveras med
Pasta eller ris
 sallad


 


1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Ta fram en ugnsform och skivar kasslern i lagom tjocka bitar.

3. Blanda tomatbitarna, vitlöken och de hackade örterna med crème fraiche och grädde.

4. Häll smeten över köttet i formen och strö sedan över ost. 

5. In i ugnen i ca 15-20 minuter.

6. Servera med pasta/ris och en grönsallad.

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards