Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Onsdag

Av Paola Loderini - 18 januari 2012 20:20


Lämnade in min bil igår... bilen "Bill" och jag är lite hysteriskt när det händer saker som jag inte kan kontrollera.


För bara ett tag sedan ringde jag hysteriskt:


- Det är nåt feeeel! Bromsarna är konstiga! Jag kommer att dö på motorvägen för att bromsarna kommer att sluta fungera och tänk, bara tänk, om barnen sitter i bilen just då!

- Lugna ner dig. Lyser någon lampa i bilen?

- Nej! Men det är väl glapp i varenda jävla lampa! Säger jag att det känns fel så är det fel!

- Jag ber pappa kolla på den. I morgon.

- Neeeej...nuuuuuu!

- Men herregud, du är så dramatisk.


Visade sig att det inte var något fel på mina bromsar.


En annan gång ringde jag hysteriskt:


- Det lyser en lampaaaaaa! Ett rött utropstecken! Bilen tjuter till ibland! Jag kommer att döööö!

- Nej, du kommer inte att dö. Ta hit bilen får jag kolla på den.

- Neeeeej! Jag åker inte en meter till! Jag står på en parkering...någonstans ...för något jävla lokalsinne har jag ju inte. Jag kan lika gärna befinna mig i Norrland för jag vet fan inte vart jag eeeee!! Vänta... jag sätter på GPS:en.


Denna gånger var det:


- Det skraaaaaapar!!! Bilen skrapar. Däcket kommer att släppa! Vad händer då tror du? Jag döööör.

- Vad är det nu? Vad är det för fel nu då?

- Varje gång jag svänger så skrapar det! Jag vet vad du ska säga! "Bilen är bara kall"... DEN ÄR INTE KALL!

- Jag ringer pappa.

- Bra. Jag kan inte köra den här jävla bilen.

- Pappa säger att du ska ringa Bengt. Han är en duktig bilmekaniker. Jag kan ta din bil till Bengt.

- Tack.... nu känns det mycket bättre. Säg att den skrapar. Den skrapat jättemycket! "En Skoda är en bra bil"....my ass att den är.


Han tog den till Bengt:


- Här är den hysteriska bilen. Det är antagligen ett hjullager som är trasigt. Vi får byta det då...


När Bengt kollat, och kört och kollat igen, säger han att ha inte misstänker detta, för det låter inte så...


- Det spelar ingen roll! Plocka isär hela bilen för att hitta något. Jag betalar vad som helst om hon slutar tjata! Jag har sagt att det inte är något fel, men hon lyssnar ju inte.


Meja tog en bild på mig förresten...

Kom på att jag aldrig är med på bild själv...

ser inte så glad ut, men det var jag.

Det är jag alltid när jag har barnen hemma.


 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards