Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Paola Loderini - 23 januari 2012 16:38

Martina gav mig receptet på den berömda tacotårtan. Nu måste jag hitta lactosfri Philadelphiaost, eftersom Meja har visat sig vara lactosintollerant:( men det finns säkert. Såg att Coop har ett värsting-sortiment på lactosfritt. Idag fick jag även reda på att hon kan äta hårdost. Hårdost innehåller ingen lactos! Coolt. Hon älskar ost på mackan så det var ju i alla fall något positivt i allt det negativa....



6-8 st tortillabröd

400 g köttfärs

1 påse tacokrydda

1 pkt philadelphiaost

1 burk creme fraiche

1 burk tacosås

ev. natchochips

riven ost på toppen


 




Bryn köttfärsen och tillsätt sedan påsen med tacokrydda plus 1 dl vatten. Låt vattnet puttra in. Lägg köttfärsen i en skål och låt svalna lite. Blanda i tacosås, Philadelphiaost och creme fraiche. Varva bröd och blandning och avsluta med blandningen som du toppar med ost. Stick eventuellt i några nachochips för att det ser lite kul ut. Jag serverade utan chips för jag glömde helt enkelt av att sticka i dom i tårtan.


Kan serveras med lite olika tillbehör som guacomole, gräddfil, hackad lök eller annat. Jättebra mång ska äta. En tårta är 6-8 bitar.




Av Paola Loderini - 23 januari 2012 09:06

              

Av Paola Loderini - 23 januari 2012 07:10

Förra veckan kom Meja hem och visade dessa.

"Kolla vad jag och Saga har bakat hos pappa".....

Åh.... gott.... fina..... jag kan ta en..... mums.

Ser ut som dom hör hemma på Jupiter.



 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards