Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Paola Loderini - 27 januari 2012 22:48

Ett svek är lika med något man gör men som man aldrig skulle acceptera att ens partner eller någon annan skulle göra mot dig. Tänk då tanken innan. Hur hade du reagerat? Eller som vi lär våra barn: Du ska behandla andra som du vill bli behandlad själv. Jag har inte riktigt levt som jag lärt och det har heller inte ett par i min närhet, men så är det. Som jag tidigare sagt, lär dig och gör det bättre, eller annorlunda, eller vad det nu må vara....


Det roliga är att en person sa dessa orden till mig, vad ett svek är. Och detta sades under en viss speciell tid, separationstiden, och det ironiska är att denne gjorde precis det han sa till mig att jag inte skulle göra. Vad hände där liksom?? Orkar inte bry mig längre ändå. Någon gång får det liksom vara bra.


 Det kan vara så att folk tycker att jag lämnar ut massa saker som de tycker att jag borde hålla för mig själv, men jag kan nog uppriktig säga att jag inte bryr mig det minsta längre om vad andra tycker att jag borde göra eller säga. Jag har kommit till en litet ställe i mitt relativt korta, men händelserika liv där jag faktiskt har insett att folk får tycka och tänka precis vad dom vill, inklusive jag själv. Att jag antagligen bara har detta livet jag lever just nu. Jag har fått väldigt positiva reaktioner/respons hittills och det är jag strålande glad för och läsarna på blogger ökar hela tiden. Har ni kritik, både ros och ris, så skriv gärna det. Jag kan nog tänka mig att någon eller några där ute tycker att jag borde hålla käften;) och säg det gärna! Inte för att det kanske får mig att verkligen hålla käften, men tryck till mig lite om ni vill. Jag är ledsen och sårbar, men samtidigt stark som en oxe. Det finns ingenting jag inte klarar av längre. I mitt liv har jag varit på botten och vänt, och givetvis finns det tusentals männsikor i vår stad som genomgått sju resor värre, men för mig har det varit botten. Botten är liksom nådd. Botten är också lämnad!



Av Paola Loderini - 27 januari 2012 10:19


Foton som ligger utan någon som helst sortering.....hm... man får gissa. Här är det i alla fall varm, och barnen är inte så stora..... så detta var för några år sedan då....



 

Av Paola Loderini - 27 januari 2012 10:17

 

Av Paola Loderini - 27 januari 2012 10:14

 

Av Paola Loderini - 27 januari 2012 09:41

150 g smör

3 dl mjöl

1 dl socker

1 tsk bakpulver


Fyllning


2 dl creme fraiche

½ dl socker

2 tsk vaniljsocker

1 ägg

1 burk krossad ananas

 

 

 

Blanda alla torra ingredienserna. Smält smöret och rör ihop allt till en deg. Tryck ut i en form.

Blanda alla ingredienserna till fyllningen, och häll i formen.

Grädda I 200 grader i ca 30 minuter.

Smarrigt!!

 



Av Paola Loderini - 27 januari 2012 09:15

I onsdags, tror jag att det var, fick jag ett mms till min telefon:


 


- Det är ingen idé att du köper en lottorad, kolla här!

- Vadå? Menas det med att jag blir rik och jag börjar shoppa riktigt ordentligt.

- Nej.

- Nähä.


På jobbet sa jag till min kollega Fredrik.


- Jag ska köpa en lottorad och vinna 60 miljoner. Då sticker jag till Hawaii med barnen. Tjohooo!

- Jaha, så bra då.

- Ja, det tänker jag göra.

- Att vinna 60 miljoner är lika stor chans som att du sätter ut exakt den rätta millimetern på en sträcka mellan Göteborg och Malmö.

- Du skojar!

- Nä, det gör jag faktiskt inte.

- Kul. Tack så mycket, jävla snille!


Av Paola Loderini - 27 januari 2012 09:06

Jaha, hemma med magsjuke-barn. En frisk blev körd till skolan och en sjuk äter nu rostat bröd med avslagen coca-cola. Så kan det vara i dessa isande svinkalla magsjuketider. Slängt in äckel-päckel i tvättmaskinen som stått på balkongen i natt. Det är bara så äckligt...har bokstavligen slitit upp tröskeln i hallen för att få rent. Det var så långt lille Viggo hann komma innan olyckan.:(


Passade på att hämta upp mitt paket från Bubbelroom!


 


Koboltblå tröja med rå kant. Väldigt fin för 59 kr.

Söt militärgrön jacka, med urgullig krage. 89 kr.

Rea på www.bubbelroom.se


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards