Alla inlägg under januari 2012

Av Paola Loderini - 14 januari 2012 13:56

Här vill jag fira alla jular i hela mitt liv!



 

Av Paola Loderini - 14 januari 2012 13:34

Hej!!


Gå in på www.bymcl.se och kolla bloggen. I sommar ska jag vara lysande! Gud va snyggt! Jag längtar till värmen! Jag vill ha lysande badkläder nu. Allt annat går bort! Nu är det färg som gäller. Denna är tyvärr inte från dom, utan från Ralph Lauren.... jag kunde inte stjäla bilderna från deras blogg, jag försökte, men det gick inte tyvärr... Därför måste ni in och kolla!


 

Av Paola Loderini - 14 januari 2012 10:02

Människan blir något rundare för varje år och som vi alla sett blir teknikprylarna något mindre/smalare/snabbare/coolare. Vad gör vi åt detta? Vi äter väl en macka till och googlar på Ipad...?? Det som Susanne sa: "De skapade en pryl som vi inte fattade att vi ville ha! Ingen var i behov av en Ipad".... Det gäller alltså att skapa något som männsikan inte fattar att den vill ha.





 

Av Paola Loderini - 14 januari 2012 09:54



Och vi vuxna säger att ungarna blir tjocka, omotiverade och aldrig är ute och leker. Sedan köper vi ett Nintendo i julklapp. Jag är en av "vi vuxna" som har en dubbelmoral utan dess like. Jag har visserligen tidsbegränsningar på TV-spelandet, men han spelar mer TV-spel i veckan än fotboll i alla fall. Det kan jag erkänna.




 

Av Paola Loderini - 13 januari 2012 22:53

Jag har hört att det finns en teori som säger att om du har kaos i ditt privatliv så har du en jävla ordning på allt utanför... Kalendern är perfekt ifylld och planeringen ligger inte per timma utan per minut. Disken är diskad, tvätten tvättad och perfekt vikt, till och med i färgskala.... Var sak har sin plats men under utan är det total kaos och du vet egentligen inte varken ut eller in....


Tvärtom finns också! Du har ett kaos på utsidan, det vill säga att du struntar i allt som har med ordning att göra, men du är så trygg och harmonisk att du inte behöver lägga dina materiella ting i fack, för du är så organiserad känslomässigt.


Sedan har vi undantagen. Det är jag! Även en kär medarbetare på jobbet. Hon är också undantag. Vi är lika just nu.... det finns ingen logik i det hela men vi har kaos på både insidan och utsidan, och det har vi tillåtit oss. På mitt skrivbord (jobbet) kan du hitta allt från ett gammalt prov sedan förra terminen till en toffel som tillhör någon med storlek 34. På min kollegas skrivbord hittar du en peruk, en pajform och en multiplikationstabell blandat med en pärm med innehåll som ingen någonsin läst samt ett tomt tuggemipaket. Vi får inte glömma 34 stycken halvdruckna kaffekoppar som snart kryper av sig själva.... Skillnaden mellan oss är att jag kan be henne ta fram de 10 glosor hon gav eleverna två veckor innan jul, och hon kan fan ta fram dom på två röda sekunder. Hade hon bett mig ta fram kartan över Blekinge och Småland hade jag antagligen letat fortfarande.... Hon har koll,... jag har inte en susning.....


Idag hade Meja en tjejmiddag för att fira hamstern Knutas namnsdag. Var hemma vid 15.30 med fulla matkassar och bara stirrade på röran omkring oss. Barnen är liksom lite vana nu.... Om det är städat och undanplockat...då kommer det någon på besök... Är det bara vi tre är det alltid ett berg av skor och jackor du måste trampa på för att ens komma in i lägenheten....Jag erkänner! Alla som varit här säger alltid "Åh va städat" och jag har faktiskt börjat säga sanningen i detta läge "Ja, det är för att ni är här".... ni tror alltid att jag skämtar, och ni tror på riktigt att jag är en ordningsam person.... och ni får gärna tro det. Det får ju mig att framstå som en mogen kvinna ;).... men nä... jag är verkligen inte det... Även som gift kan jag erkänna at jag enbart var pedant när det kom besök. Jag tror inte att jag bäddat en säng på morgonen de senaste, jag ljuger inte, 15 åren. Kanske någon gång vid något särskilt tillfälle....men jag kan inte ens komma på ett sådant tillfälle. Detta är en av mina dåliga sidor...


Jag vill ju gärna ha ordning omkring mig. Jag vill, men viljan är väl inte tillräckligt stark eller så finns det ingen koppling mellan tanke och handling. Jag har ju kommit på att jag ska ta hem folk minst en gång i veckan, för då blir det också städet en gång i veckan. Det är så jag måste göra för att skapa ordning i mitt kaos.


Nu sover barnen och alla har gått hem. Jag tog bort chips- och godiskålar och diskmaskinen är igång. Köket är rent och fint och jag ligger här på min bäddade säng som jag snart ska krypa ner i. Det känns bra. Det är fint här nu. Ordning och jag har bara för en minut fått bort mitt kaos och kan i alla fall låtsas att jag ska ha det precis såhär i framtiden. Jag behöver lite tips på hur man kan hålla ordning, så kommentera gärna.


Dagens text


Det spelar ingen roll vad du säger om ingen lyssnar.

 

 

 

En alldeles ljuvlig dotter på en skolavslutning hittade jag i arkivet.

 

 




Av Paola Loderini - 11 januari 2012 21:43

Jag tänker inte ens tala om VARFÖR han ligger på min blogg....


....för alla kvinnor bara VET varför han gör det.....


   

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards