Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Paola Loderini - 20 februari 2012 22:50

I Tandådalens backe serveras en mycket rund gulaschsoppa till lunch för 85 kr.

"Den godaste jag ätit", säger Kristoffer. Själv "åt" jag en varm choklad eftersom jag precis vid detta ögonblick blev sjuk och hade en aptit lika med noll. Jag måste ändå säga att det var den sötaste soppan jag sett.


 

Av Paola Loderini - 20 februari 2012 22:35

När en liten krabat är sjuk måste man göra mat som går ner. Viggo är ju ett glassmonster, som säkerligen varenda unge är när det är feber och öroninflammation på gång, men något mer rejält i magen behövs för att orka, och idag slank 6 stycken (!) spett ner i magen på honom. Serveras kalla eller varma.


Kycklingspett


Kycklingfilé skuret på längden

2 msk sweet chilisås

2 msk smält smör

2 msk rostade sesamfrön


Stek längderna av filén i smör, ca 3 minuter på varje sida.

Låt kallna.

Rosta sesamfrön i torr het panna.

Blanda smör, chilisås och sesamfrön till en glaze.

 Trä kycklingen på spett och pensla med glaze.

In på grill i ugnen ca 5 minuter. Klart.


 



Av Paola Loderini - 20 februari 2012 10:43

Sömn i natt :                              1 timma och 45 minuter

Antal sjuka barn:                        1 st

kostnad medicin:                        376 kr (!?)

Antal trevliga läkare:                  1 st

Antal minuter i väntrummet:       18 min (Wästerläkarna drop-in)

Antal minuter hos läkare:            7 min

Övriga i väntrummet:                 Madelene och Theo

Antal minuter på Apoteket:         14 min (Frölunda Torg, ingen kö, men väldigt långsamma)

Antal glass i frysen:                    24 st

Antal tårar ifrån Viggo:               36 865 889 st :(

Antal onda öron:                         1 st

Temperatur på Viggo:                 39 grader

Tidigare penicillinkurer:              0 st (Hör och häpna!)

Antal oroliga mammor:               1 st








Av Paola Loderini - 20 februari 2012 10:35

 

Av Paola Loderini - 20 februari 2012 10:34

 

Av Paola Loderini - 20 februari 2012 10:23


Lammet & Grisen är en fantastisk restaurang och du måste boka bord om du vill äta här. Jag gick på den där starka hostmedicinen så jag hade ju tappat aptiten helt och hållet. Synd när man får så fantastisk mat och varje tugga bara växer i munnen;( Det gjorde inte saken bättre att jag mötte Viggo i dörren vilket betydde att min exman var där med barnen. Jag kunde ju inte gå fram och hälsa på Meja eftersom han hade med sig sin dejt och hennes barn. Allt blev ju lite knepigt, men sånt är ju livet. Mitt sällskap hade i alla fall bord nere i vinkällaren och de hade bord på övervåningen, så vi störde inte varann i alla fall.

 

 

Av Paola Loderini - 20 februari 2012 10:17



Jag har inte tagit några foton i Sälen så jag får stjäla lite foton från nätet. Att åka Ice-Karting är väldigt roligt och kostar 100 kr per person. De kallade mig "Miss Daisy" eftersom jag tog det väldigt lugnt och vinkade till alla som varvade mig.


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards