Alla inlägg under februari 2012

Av Paola Loderini - 2 februari 2012 16:58

Igår skulle jag vara på bilprovningen kl. 21.40 Kan man få en senare tid? Ja, tydligen kan man det. Det gick såhär bra:


Klockan 21.20 pratar jag med min bil "Bill". Jag visste nämligen att han var grinig, och har varit det sedan jag nämnt lite väl högt att han är skitful, och bara ställer till problem, och jag skulle sälja min klocka för att köpa en ny "Bill". Jag tog mitt förnuft till fånga, och klockan ska Viggo få när han fyller 30. (Det är en herrmodell)


- Bill, för fan, svik mig inte nu. Förlåt för jag varit dum, men jag tycker att du är lite jobbig. Snälla rara, se till att du går igenom alla kontroller för jag har varken lust, tid, ork eller pengar till att fixa till dig. Fattar du? Och gode gud, låt det vara en man och inte en kvinna, som ska kolla bilen, så kan jag möjligtvis spärra upp mina ögon och se lite nervös ut, men ändå vara glad och lite söt.


Bill svarade inte. Lite konstigt det där...att han aldrig svarar när jag pratar med honom.


....och det var inte bara en man utan två som skulle ta sig an Bill. Om jag ser till mig själv så tycker jag fantastiskt mycket om när någon intresserar sig för mitt arbete och tycker att jag gör ett bra jobb...så här måste jag visa stort intresse för typ bromsar, blinkers, motor och underreda....och jag måste ställa många frågor.


- Hej. Detta är Bill och ni ska kolla honom idag.

- Jaha..Hej Bill... du kan välja att åka med eller ta en kaffe om du vill...

- Nä, jag åker gärna med. Jag har aldrig gjort detta förut. Lite nervös är jag, det är nog Bill också..


Fotbromsar.... okej, godkända.....Handbromsen tar bara på en sida....


- Hm... Handbromsen vill ju inte riktigt, men den tar jättebra på vänster sida, ingenting på höger dock...

- Nämen ooooj.... det visste jag inte. Tur att mitt parkeringshus inte ligger i en backe!

- Haha......du är rolig du....


(Tack och lov att han skrattade)


Sedan kollade han massa saker som jag visade mycket stort intresse för, men redan glömt vad han både tittade på och sa... men en sak vet jag med säkerhet:


- Dina blinkers ska vara i samma färg som en apelsin... Nu är dom som en blek citron...

- Åh... Jaha, jag hade ingen aaaaaning....


Det fanns inte en enda bil på hela stället. Becksvart ute och helt plötsligt hoppade en kille till ut. Hoppsan! Nu gäller det att vara supertrevlig mot denne också...för vem av dom som bestämmer vet jag ju fan inte....Det var dock inte så svårt för denne andre kille bara stod och log i 20 minuter. Jag har inte sett en så glad människa på länge.


När vi skulle kolla underredet lyftes Bill upp i en hiss.


- Kolla här hur din vän ser ut under.

- Måste jag? Tänk om den faller ner på mig? (Fattar jag väl att den inte gör, men här är jag ju hjälplös)

- Då dör vi alla tre tillsammans.

- Jaha, det känns ju tryckt.

- Man måste våga lite här i livet.

- Du ska bara veta hur modig jag har varit hela 2011 så vågar, det gör jag.

- Bilen är fin. Helt okej. Den är klar. Du behöver nya blinkerslampor bara....

- Jaha... inte mer....jag blr sååååå glad nu.... (Jag hoppar upp och ner som en fjant)


(Nu gäller det att hålla käften, för att den andra killen var inte med i bilen när min handbroms visade sig vara värdelös.... Håll mycket god min, ta det jävla protokollet och dra innan någon ändrar sig)


- Kom hit nu lilla damen så ska du få ett protokoll här.

- Jaha...ska jag har det också....Vad behöver jag göra?

- Du behöver inte komma tillbaka, men byta blinkers. Se till att göra det.

- Absoluuuuuut. Detta är min första egna bil!


(Var jag tvungen att säga det?? Tänk om dom kollar upp mig nu, precis nu när jag står där, och ser att jag kört runt i en BMW X5, och tycker att jag är en ljugpotta?... Fast jag har aldrig varit på bilprovningen förut... det kan dom väl också se då...)


Och så säger till slut den glada människan något:


- Vi bjuder på detta eftersom det är sin första bil och det är så sent och så....

- oooooj, det var snällt... men jag har liksom redan betalt på nätet.


(Är det nu läge att säga: "Jag kan väl få ett presentkort till nästa år då..?"....nej troligen inte...)

 

Hursomhelst... Bill gick igenom... och jag är kär i Bill igen.... Han får stanna. Jag behåller min klocka på armen, och alla är lyckliga.... i alla fall Bill då... Jag vill ju egentligen köra Bill till skroten och hoppa in i min nya Lexus-jeep som jag någongång ska vinna.


Kram!





Av Paola Loderini - 1 februari 2012 18:46

Jaha. Idag var det bestämt. Skura badrummet, tvätta, rensa bort saker som ska ner i källaren och se till att alla sängar har rena sängkläder. Det var tanken när jag körde från jobbet idag. Jag har en bokad tid hos bilprovningen kl 21.40 (!) och tänkte att jag hinner allt detta innan, och kommer hem till ett skinande hem, och kan bara krypa ner och vara glad över att jag inte fått en prick på bilen.... hoppas i alla fall.... men detta gjorde jag istället:


1. Spelade Word Feud med 8 personer.

2. Mailade

3. Uppmuntrade FB:are till röstning. Har över 200 nu;)

4. Röstade på min egen maträtt i Santa Marias tävling.

6. Hämtade Viggos paket. Ett gosedjur i form av en bomb från Super Mario Bros.

7. Kollade på ett skit-program på TV. Amerikanska hemmafruar gråter för att de inte har vänner. (??)

8. Tryckte i alla fall på knappen (tvättmaskinen)

9. Åt två tuggor kall pizza.

10. Sms:ade sjuklingen Evelina.

11. Sms:ade övriga kollegor.

12. Pratade med Liza i telefon.

13. Drack en kopp kaffe.

14. Undrade i en halvtimma vad det är för fel på mig.

15. Slutade undra eftersom jag inte kan få svar på detta.

16. Tänkte att min lunch: 4 bullar och en drickyoghurt, inte ska hända igen.

17. Tänkte att min frukost: En kopp kaffe, inte heller ska hända igen.

18. Förstod att det kommer hända igen.

19. Förstår att detta jag skriver är helt ointressant.

20. Fattar också att jag inte har något vettigt att skriva just nu, men gör det för att inte städa....


GE MIG STYRKA!!!!!! NÅGON!!!???



Av Paola Loderini - 1 februari 2012 18:40

Vid havets början vid djupets slut.



Där marken sjunger och bergen dansar.



Skrattet föds och tårar rinner.



Där ljudet tystnar och livet leker.



Där finns jag när du kommer.



Vid sandkornens räknare i själens inre.



Där molnen skingras och sekunden står stilla.



Där sorgen ökar och hoppet falnar.



Där sidor skrivs och världen rämnar.



Där mänsklighetens bro.



Står jag vid din sida.



Har inte skrivit den själv. Har sprungit på den bara....fantastisk,,,,eller hur?



 

Av Paola Loderini - 1 februari 2012 18:36

"Bästa sättet att hålla kvar en man är i sina armar."

 






Mae West.

Av Paola Loderini - 1 februari 2012 18:31

"Att skriva ett brev till den man älskar är som

att rita en smörgås när man är hungrig."




Ta hand om varandra!




Av Paola Loderini - 1 februari 2012 17:01

 
Wraps med chilifräst kyckling
Antal portioner: 4
Ingredienser 
600 g kycklingfilé
1 st lime, saften
2 st vitlöksklyftor, hackade
½ gul chili, urkärnad och finhackad 
½ st röd chili, urkärnad och finhackad
2 msk smör eller rapsolja
1 dl hönsbuljong

Salsa
 2 st avokado, hackade
 2 st tomater, hackade
 1 st rödlök, finhackad
 2 msk hackad färsk koriander el basilika
 1 st lime, saften
 2 msk rapsolja
Salt
Peppar

Till servering
 8 st stora tortillas
 sallad
 

Strimla kycklingen och låt mainera i limesaft. Blanda under tiden salsan, smaka av med salt och peppar.

Stek de avrunna kycklingbitarna helt igenom i smör med vitlök och chili.

 Lägg upp på varmt fat.

 Koka ur pannan med buljongen och häll över köttet.
Värm tortillas.

 Fyll dem med kyckling, salsa och sallad, vik ihop...klar!!

Av Paola Loderini - 1 februari 2012 09:26

Hej


Har inte haft tid att blogga.


Måndag:


Strålande väder!!! Fick träffa hunden Märit och gå ut med henne! En lycklig dag. En mycket lycklig dag....


Tisdag:


Inte en lycklig dag....Jobbade till 17.15, åkte hem med en huvudvärk som inte var av denna värld. Bad bokstavligen folk att hugga av mitt huvud så att det skulle rulla iväg, för att slippa smärtan. Hade ingen syn på ena ögat. Tog två Treo när jag kom hem och tyckte väldigt synd om mig själv. Det funkade i alla fall och jag kunde öppna ögonen igen lite senare på kvällen. Fy fan. Stackars er alla som lider av migrän. Värre än att föda barn!


Onsdag:


Är nu på jobbet och "stress-skriver". Glöm inte rösta på min matträtt på www.santamaria.se



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards