Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Paola Loderini - 1 mars 2012 19:28



Detta är fantastiska stora handgjorda blommor i plåt. Den första hänger på Lucys och Staffans vägg, 1395 kr. Den andra i flera färger finns tyvärr inte kvar, och den tredje i blått finns i butiken. Här får man skynda sig! Butiken ligger i Lerum: Pellmann & Co. Hon köper inte in fler utan är det slutsålt så är det slutsålt. Det är väl lite grejen med denna butiken. Jag har själv aldrig varit där och nu hoppas jag på att kunna ta en tripp dit i morgon efter jobbet, innan jag träffar Liza för ett glas vin.



  


  

 

Av Paola Loderini - 1 mars 2012 18:42

Beräknat till 3-4 portioner. Tar ca 15 minuter och är supergott!


Till detta behöver du


250 g broccoli, färsk

1 stor morot i tunna skivor

1 halv rödlök i tunna klyftor

200 g skivade champinjoner

130 g minimajs, halverade på längden

1 påse Santa Maria Thai wok Sauce Sweet & Sour Ginger

rapsolja till wokpannan


Serveras med:

nudlar till 3-4 personer

sweet chilisås


  



Woka alla grönsaker i het olja i ca 2 minuter. Tillsätt såsen i påsen. Servera med nudlar och sweet chilisås!



Av Paola Loderini - 1 mars 2012 12:33

Jaha, nu har man då fått en massa kritik för att jag inte har skrivit på bloggen igen. Jag ber om ursäkt. Tiden har runnit iväg och jag har egentligen inte haft mer att göra denna vecka än tidigare veckor. Det är tyvärr så att jag har glömt av bloggen. På riktigt! Jag har bara glömt...


I måndags var jag hos min advokat för att diskutetera en bodelning som aldrig blir av. Jag bryr mig inte, och jag orkar liksom inte, men min advokat gör allt, och jag gör ingenting. Jag svarar på frågor. Typ... ja, det stämmer. Nej...det stämmer inte....Va? Så ligger det liksom inte till..... Jaha, och vad är nästa steg?.... och så skickar han ett utlåtande till något som heter "en borättsfördelare", som behövs eftersom våra advokater inte kommer överens, och sen tar borättsfördelaren alla utlåtanden... och bakar ihop dom till en deg.... och sen delas degen igen.... och jag börjar på ruta ett igen... och åker till advokaten för att svara på frågor.... Ja, det är bara en ond cirkel, och jag har annat att tänka på. Man ska altså komma överens om att dela något när man är som mest ovänner och har två helt skilda historier om allting..... hm.... det blir ju aldrig bra, och hur man än vänder och vrider på detta är alla i familjen förlorare. Det finns ingen vinnare i en skilsmässa...

 

I tisdags fyllde Lucy år och det blev tårta och en hysteriskt tv-spelskväll. Alla skulle ju vinna och alla bara satt och skrek. Man skrattade och skrek om vartannat och det var så roligt. Jag såg Lucys mage...det kommer ju en liten nu i vår till deras familj och jag bläddrade i några tidningar "Vi föräldrar". Bebissjuk blev jag i alla fall. En liten gosig rund, ljuvligt doftande bebis.....En liten knodd i en tajt body... som ett litet paket... :( suck.....

 

I går hade jag en dejt på restaurang Gyllene Prag. Har bloggat om denna restaurang innan. Prisvärd och supergod mat. Ligger på Sveaplan i ena hörnet. Gå dit och ät. Jag skulle egentligen träffa min Stina, men både hon och jag glömde av... vi är lite såna....

 

Kram så länge....

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards