Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Paola Loderini - 4 mars 2012 22:29

Viggos gosedjur är en bomb från Super Mario Bros.

Inköpt för ca 9 dollar inkl. frakt på Ebay.


Han har glömt den hos pappa denna vecka, men jag säger ingenting för

då väcker jag en björn som sover. Viggo somnade gott utan bomben.... :)


 


Av Paola Loderini - 4 mars 2012 14:12

Jag har lovat paret att inte skriva namn, så det ska jag inte göra.... men blogga om det fick jag!


Såhär sa en man till fru på festen igår:


"Jag har det så himla bra. Jag får frukost varje morgon, middag när jag kommer hem, och du säger aldrig NEJ, hon har aldrig huvudvärk min fru... och du, jag tycker att vi ska börja pussla, det är mysig... att pussla.


Hon säger:


"Fniss....fniss.... vill du pussas? Ja, vi kan pussas!"


De har tre barn ihop och ser så fantastikt kära ut fortfarande. Tänk om alla kunde se sin fru på det sättet! Det där är ett väldigt lyckligt par, och de lever här och nu.... inte i framtiden och inte i det förflutna.


För i helvete! Säg något fint till den du älskar idag! Bara för att det är söndag......

Av Paola Loderini - 4 mars 2012 13:30

Vilken helg detta har varit! Det har hänt massor med roliga saker och dessutom har det varit fantastiskt väder. Det enda som inte har varit så kul var att jag hittade en superhäftig overall i grönt på R.B.L för lite över 2000 kr, från det italienska märket Rare. Jag fick givetvis lämna kvar den i butiken. Ska se om jag kan få fram en bild på den så att ni förstår vad jag menar. Den finns i alla fall på Frölunda Torg.


I går firades Lasseman med sina 40 år och det blev en supertrevlig fest och plockbuffén var fantastisk. Jag vill tacka så hemskt mycket, och jag vill passa på att säga Wow Therese!!!, va du är läcker! I sina svarta små byxor och höga klackar sprang hon runt som en visp hela kvällen och var en värdinna utan dess like. Hur kan man ha en sådan kropp? Jo, för att man tränar inför Göteborsvarvet..... jaha... på med löparskorna och du får en kropp som du bara har kunnat drömma om. Jag ska damma av mina skor nu. Nu börjar livet! Inte en dag försent.

Med lite musik i öronen tror jag att detta blir bra. Det är ju kostnadsfritt och dessutom den enda träningen man kan slänga in i sitt späckade schema lite närsomhelst, där det liksom finns lite tid över.... om det finns det...Tyvärr tog jag inga bilder från festen igår, för att jag hade vansinnigt trevligt och jag glömde av det. Jag tänkte inte ens tanken. Sorry.


Jag mår i alla fall väldigt bra idag, och jag har ju faktiskt förstått baksidan med alkohol. Jag tycker inte om att bli snurrig, jag går hem tidigt och man kan ha supertrevligt utan att slänga ut en förmögenhet på drinkar, eller stranna till sist på en fest. Det senaste året har jag knappt sett utelivet efter 21.00 En dejt på restaurang och man lämnar utelivet när man är på topp. Ett par glas vin och det man piffat till ansikte och hår med sitter liksom kvar. Man ser ut som man gjorde när man lämnade sitt hem, och det bästa av allt.... dagen efter är så mycket mer behaglig.

 

I fredags var jag ute med mina vänner Stina och Liza. Lite mat på Vino o Tapas, en drink på Bitter (värdelöst ställe) och en drink på Caleo (lite bättre ställe) Hittade Otto, som körde mig hem, och var hemma vid midnatt, som faktiskt är alldeles försent för mig. Mådde bra, med tanke på att förtäringen av alkoholhaltiga drycker var minimala, och jag kunde strosa runt i solskenet på lördagen utan minsta problem.


Ångesten dagen efter är baserat på handlingar som man alltid ångrar:


1. Drinkarna blir många och vattenintaget lågt. Det snurrar lite väl mycket i taxin. Du ser i backspegeln att taxichauffören sneglar på dig med en blick som säger "Hjälp, mår denna människa bra eller fick jag en "sån" igen?"


2. Alla kvitton blir inte direkt ångestdämpande...De visar ungefär hälften av vad du egentligen gjort av med, eftersom du inte tog emot kvitton efter 22.00 Här står det svart på vitt vad du gjort av med på ..... egentligen ingenting. Du tänker aldrig "Gud va bra att jag har massa kvitton! Då vet jag hur mycket stryk plånboken tog igår!" Utan du tänker snarare "Varför Gud i himmelen hittar jag inte min mobil i detta hav av papper i min handväska?" och sedan tänker du "Fan!"


3. Tröjan du ville köpa hade du kunnat köpa 4 gånger om du inte var "kung i baren"....Nu kan du inte köpa en tröja på 3 månader.


4. Taxikvittot, som du av en händelse fick med dig, visar svart på vitt (igen) att du inte kom hem på natten, utan snarare på morgonen.


Jag har nämligen fattt för ganska längesedan nu, att jag faktiskt inte missar ett skit när jag inte går ut. Tvärtom! Jag hinner med att göra så otroligt mycket dagen efter, som jag istället hade missat om jag exempelvis följt med Liza till Glow i fredags. Jag är personen som skulle sova bort en hel lördag, och jag har kommit på att tiden vi har här på jorden är dyrbar. Låter kanske lite djupt.... men åren går ju inte direkt sakta, det kan vi alla som är över 30 hålla med om.... Äta, Jobba, Sova, Dö ??? Jag går och fiskar......


Kram!


Paola, som inte har huvudvärk idag. Hur mår ni andra?? ;)


Grattis Lasseman till dina 40 år! Som ett årgångsvin... är väl det som man säger om män.... eller rättare sagt.... det MÄN säger om män.... ;)




Av Paola Loderini - 4 mars 2012 13:27

Forest kandelaber från Indiska, 299kr


....är det någon som sett den i butik? Hör av er i så fall....

Frölunda Torg har den inte.



 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards