Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Paola Loderini - 10 mars 2012 22:30

Evelina är ju visserligen lite konstnärligt lagd, men basen är en liten lerkruka....


 

Av Paola Loderini - 10 mars 2012 22:24

Vi i Sverige är oerhört stolta att skicka Loreen till det land jag tyvärr inte lärt mig stava till. Vi kommer att sitta bänkade den 24 maj för att se detta under, denna stjärna, att framföra en låt som jag hörtså många gånger och fortfarande inte tröttnat på. Man blir förälskad när man lyssnar....varje gång....


 



Av Paola Loderini - 10 mars 2012 19:42

ca 12 bitar, glutenfritt


2 marängbottnar

150 g inhackad mjölkchoklad

1,5 dl vispgrädde


Fyllning:

3 dl vispgrädde

200 g upptinade eller färska hallon


Garnering:

1 liter jordgubbar


 


Lägg hackad choklad ien bunke. Koka upp grädden och slå den över chokladen. Låt vila i 5 minuter. Mixa detta slätt och låt vila i minst 6 timmar i rumstemperatur. Nu har du en mjölkchokladtryfel ;) Fint va?


Vispa grädden lätt och blanda försiktigt med hallonen.


Stryk ett jämt lager med chokladtryfel på en av bottnarna. Fördela därefter 2/3 av hallongrädden ovanpå. Lägg den andra marängbotten ovanpå och fördela resten av grädden på toppen. Dekorera tårtan med ett berg av jordgubbar!


Baka denna och ni blir drottning över alla marängtårtor! Du kan köpa färdiga marängbottnar men det är så tråkigt, och dessutom är marängbottnar väldigt enkelt att göra själv!




Av Paola Loderini - 10 mars 2012 19:33

Jaha, då har jag nytt utseende på bloggen igen. MIn kära dotter ville överraska mig. När jag kom hem med lillebror från tennisen idag hade hon vart inne och fixat lite på min blogg. Inte för att jag är förtjust i det där fotot som är 8 år gammalt, men det var ju lite gulligt att hon gjorde detta.... eftersom jag knappt vet själv hur man gör...


Hade jag snappat upp allt i den takt hon gör hade jag varit en kirurg idag, eller en överläkare på kirurgen till och med. Inte för att jag skulle kunna skära i en annan människa, men jag hade i alla fall haft möjligheten att göra det för att jag var så väldans smart och intelligent.

 

Jag vill passa på att tacka familjen Ekeroth för en mysig taco-kväll igår. Ni är så fantastiska! Synd att vi inte kom iväg på Mallorca-resan förra sommaren, för det var ju så väldans trevligt att resa med er! Puss och kram!

 

Melodiestivalen börjar snart.... Har längtat hela veckan! Heja Loreen och Ulrik!



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards