Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Lördag morgon....

Av Paola Loderini - 17 mars 2012 12:14


Ja, nu var det så att Viggo ville komma igår, en liten fredag, och sova här. Hade ju inga planer eftersom jag lever för mitt jobb de ojämna veckorna och därför är jag som ett utskitet russin på fredag eftermiddag.... Hämtade honom kl. 19 och han somnade som en stock kl. 21. Jag somnade ju flera dagar senare, kändes det som, för Viggo ville ha varm choklad med smörgås i morse kl 6.24 Ni vet när man är så trött  att man mår illa? Fy fan.


- Är du verkligen pigg såhär tidigt på en lördag, gubben? 

- Ja, jag måste hitta ett speciellt Pokemon-kort! Det är jätteviktigt.

- Jaha...jag förstår....

- Kan du göra varm choklad?

- Absolut. Mamma skulle ändå gå upp nu....eller om två timmar...

- Jag tycker att du ska populära vår lägenhet.

- Jaha...populära? Vad betyder det? Här är det väl ...öh...populärt?

- Du kan sätta på en våning på taket.

- Men det får man inte göra på dessa lägenheter se du.

- Gör det ändå, när du vinner en miljon.

- Visst, det ska jag göra.....Öh jag behöver kaffe. Sätt dig i soffan.


3 koppar kaffe senare var jag som en Duracell-kanin istället. Kan ju inte vara nyttigt!? Jag har fått en kommentar om hur jag är som person, och det var lite intressant....


"När barnen kommer sätter du på Mamma-knappen! Du är ju två olika Paola!"



Så är det. Jag vet om det själv. På söndag kl 18.30 får jag de små knattarna och då är planeringen i full gång för hela veckan. Jag blir helt plötsligt så otroligt strukturerad. Sen åker knattarna till pappa efter 7 dagar och jag ligger och läser, dricker te, glömmer tvätt och städ, och på allvar ligger det så mycket kläder och saker överallt att det ser ut som det varit inbrott. Jag blir lite av en vuxen tonåring... Lite blandad.


Såhär se min ljung ut på min balkong när det är sol och vet ni vad? Jag fick dessa "ljungar" i höstas, och glömt av att vattna hela vintern. Kolla på dom nu! Så fina! Lite bruna, men med tanke på att de levt på ingenting så är de ju superfina.


     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards