Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Paola Loderini - 21 mars 2012 23:07

Nu ska ni få receptet på något fantastiskt! Detta har jag inte lagat innan, men hade en fläskfilé i kylen, så jag provade något nytt. Detta blev verkligen jättegott!!



Ingredienser


En hel fläskfilé

Smör till stekning



ÖRTBLANDNING:


2 tsk salt

2 krm peppar

timjan och basilika, 1 dl hackat

2 pressade vitlöksklyftor

rivet skal från 1 citron



Ett gäng potatisar skuret i tärningar

3 dl vispgrädde


 



Stek filén runtom så att den får färg. Gnid in den med hälften av örtblandningen. In med den i nedre delen av ugnen ca 20-30 minuter i 200 grader.


 

Blanda potatistärningarna med resten av blandningen och när du tar ut köttet nästa gång lägger du i potatisen runt om...In igen ca 20-30 minuter.


Ta ut formen och häll på grädde. In i ugnen...igen...ca 30 minuter. Klar! Låt köttet vila i 10 minuter, och sedan skär du det i skivor.


Det är mycket in och ut ur ugnen, men du har inget annat att passa, och det är verkligen värt det. Vill du vara noga kan du köra en termometer i köttet, och det ska vara runt 80 grader i mitten när det är klart. Jag kör på magkänsla, och det funkar det också!





Av Paola Loderini - 21 mars 2012 22:53

Hej... nu ska jag berätta något som min bror inte kommer att glömma....


Det ringer på min telefon kl. 7.15 i morse....


- Hej! Det är Roberto.

- Jaha, trodde att det var någon elevs förälder för jag känner inte igen numret.

- Jag ringer från jobbtelefonen.

- Jaha, men du, vad har du på hjärtat?? Jag är sen. Jag ska åka nu! Vad vill du?

- Jag undrar om du kommer på lördag?

- Va? Varför det?? Vad är det som händer på lördag??

- Ingenting, men jag fyller 30 i dag.



Och vips förvandlades jag till världens sämsta syster. Jag har detta år glömt 3 syskons födelsedagar, så nu återstår en syster till som fyller 25 maj. Glömmer jag den också så kan jag väl ändå ringa GP? Detta är ju inte sant!



FÖRLÅT

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards