Alla inlägg den 2 april 2012

Av Paola Loderini - 2 april 2012 21:59

Jag har råkat ge ingredienserna till såsen till vissa utvalda, men nu släpper jag den! Den omtalade gräslöksåsen! Den passar till ALLT, och då menar jag verkligen ALLT! Inte nog med det...ALLA älskar den.


Salladen på bilden består av lite grönsaker och några salladsblad jag hade hemma, några klyftor citron och kallrökt skivad lax. Klippt gräslök på toppen. Här kommer då de hemliga ingredienserna till såsen....


2 dl creme fraiche

1 pressad vitlöksklufta

½ tsk dijonsenap

salt och peppar

1 ½tsk flytande honung

1 dl finskuren gräslök


Låt stå i kylen ett par timmar innan servering, och gör en dubbel sats direkt. Originalreceptet är egentligen 1 msk majonäs också, men jag hoppar alltid över det, för jag klarar inte riktigt "majjo-smak" om det råkar bli en gnutta mer än vad det ska vara. Hallå! Glöm inte att receptet är hemligt! ;)


 



Av Paola Loderini - 2 april 2012 21:54

Ja, nu har jag fyndat igen. Inte precis nu, men för 2 veckor sedan köpte jag helt nya Adidas med skokartong och prislapp för 155 kr plus en frakt på 48 kr. Till Viggo givetvis, inte till mig!


 

Av Paola Loderini - 2 april 2012 21:52

 

Av Paola Loderini - 2 april 2012 18:44

Jag ska nu testa att föra dagbok på mat och träning.


Frukost: En stor kopp kaffe

Frukost nummer 2: En kopp kaffe, en banan och en kiwi.


Analys: Inte bra alls. Ger ändå barnen en frukost, men passar på att klä mig, plocka ihop mobil och bilnyckel, letar efter jobbnycklar som är borta och plockar undan disken efter barnen. Glömmer själv att äta. Kommer att vara vrålhungrig till lunch. Frukost nummer två åt jag mellan de första två lektionerna.


Lunch: Pasta Carbonara och halva tallriken med sallad, oliver och blomkål. Dryck: 2 glas vatten.


Analys: Mycket nöjd. Åt med eleverna idag och därför blev det lagad mat och salladsbuffé. En kopp kaffe. Vi har väldigt bra mat på skolan.


Middag: Kycklingsoppa, en halv tekaka med smör och ost. En kopp kaffe.

 

Analys: Kycklingsoppan ligger under kategori "soppa" på bloggen. Supergod, och ännu godare med en onyttig tekaka till. Jag är nöjd för att den är god, och den var planerad, så alla ingredienser fanns hemma och det gick snabbt.


Motion: En hel timma promenad ute i det fina kyliga vädret med Anna.C.M

 


Övrigt: Kl.19.00 En megastor tallrik vaniljyoghurt med musli och en halv fralla med prickigkorv.

 

Analys: Ja, något måste man ju äta. Man kan väl inte sluta äta efter middagstid?



Detta var ändå en bra dag tycker jag! Nu ska jag alltså se över vad jag kan förändra. I morgon ska jag äta frukost! Det vita flufiga brödet ska väl bort, men det är ju så vansinnigt gott. Jag vet inte om jag är riktigt redo för det än.









Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards