Alla inlägg den 8 april 2012

Av Paola Loderini - 8 april 2012 11:20

Denna ringen talar om att ni är skilda men länkas ihop av den lilla ringen, som representerar barnen....


 

Av Paola Loderini - 8 april 2012 10:58

Hon är själv skild, och nu var hela tidningen en enda stor påminnelse om barn. Barnen som faktiskt är de små fina personerna som hamnar mitt emellan två arga och bittra föräldrar. Nu när vår egen statsminister slänger in handduken så är det mycket skilsmässosnack i tidningarna.


Jag citerar:


....och små barn, att inte få vara nära dem varje dag? Smärtsamt så att faktiskt vuxna människor faktiskt går sönder de med. och jag (som ju är skild och allt det där), vet ju inte hur man gör rätt. Jag vet bara att det är barnen man får hålla om och hålla framför sig som små varma sköldar mot ilska och bitterhet. Man får inte bråka. Inte så att barnen hör. Inte om pengar. Inte om vems tur det är att köpa gummistövlar. Man får inte bråka om vems tur det är att gå på föräldramöte. Man får inte sucka över den andra föräldern. Inte så att barnen hör. Man får hålla huvudet så högt att det stramar i halsens senor, och bara lita till, och lita på, och se till att hitta ett förråd av förtröstan som går att ösa ur, så att det räcker för att alltid, alltid kunna prata fint och bra om föräldern som är barnens andra och älskade. .........och kanske är, kanske, är det om man tänker efter, så är den enda tryggheten och viktigheten att förmedla till sina barn, att det som känns, det som viskas inuti, är det som räknas allra mest....."


Chefred. Åsa Lundegård. (en applåd)


Jag har gjort saker jag fått ångra, men när det gäller denna biten har jag lyckats lägga min ilska och bitterhet åt sidan och faktiskt, om man tror på att dessa ord hon skriver är bäst för barnen, gjort precis det jag ska! Jag kan härmed med handen på hjärtat säga att jag kan gå med flaggan i topp när det gäller att lägga min bitterhet och ilska längre ner på listan och barnens behov högst. Jag har svalt min stolthet så många gånger att jag inte lyckats räkna dem. Inte för att det alltid hjälpt, men det har hjälpt lite i alla fall.


Jag är en bra förälder.

Kram Paola



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards