Alla inlägg den 21 april 2012

Av Paola Loderini - 21 april 2012 22:26

 Jag är ju mer av en hundmäniska även om enbart Knuta är det djur som finns under mitt tak just nu (En hamster). Katter är ju himla mysiga och lite mer lätthanterliga och självständiga, men jag tror att de är lite spooky också. Jag tror de kan känna saker, energier, och annat som vi människor inte kan känna. Dessutom pratar jag med en "Gustav-liknande" katt varje morgon innan jag går till jobbet. Den bor i uppgången bredvid och har antagligen ingen kattlåda eftersom den blir utsläppt väldigt tidigt... och då ligger den på exakt samma ställe i rabatten och myser. (Tror det går en värmeledning precis där, för det växer inget där heller). När jag kommer så ställer den sig vid dörren och vill att jag ska släppa in den igen. Då brukar vi ta ett litet snack han och jag... eller hon och jag... vet inte riktigt där. Lite socialt sådär på morgonen. Jättefet är den. Väldigt söt. Och orange.

Av Paola Loderini - 21 april 2012 22:20



 

Av Paola Loderini - 21 april 2012 22:03

 

Jag och min son Viggo har varit på Frölunda Torg idag och hittat ett måste: ett barnskärp som INTE har en massa figurer på såsom Teletubbies, Musse Pigg eller Nalle Phu. Kan man inte hitta ett snyggt brett skinnskärp i svart eller brunt till en cool kille i 7-årsålderna?? Inte ens i de dyrare butikerna hittade jag!!! Katastrof! Men på vanliga H&M fann jag ett, 129 kr, (fanns både brett och lite smalare) och äntligen kan han använda sina nya jeans utan att ha ett häng som om han vore 15. Tyvärr var det inte justerbar midja som det brukar vara på jeans.


Hursomhelst... När vi skulle gå efter en ljuvlig sallad på Adams Café, (fasen vad goda dom e) så ser Viggo en Skoda Fabia i svart köra ut ifrån parkeringen.


- Mamma, dom tar våran Fabia!

- Jaha.... va bra....

- Men hur kommer vi hem?

- Ingen tar en Skoda Fabia. Ingen.

- Varför? 

- För att den är så ful. Om du skulle stjäla en, skulle du välja en sån?! Jag stjäl gärna en Audi.

- Nä där äääär våran bil... Vilken tur!

- Jaha....tycker du??




Av Paola Loderini - 21 april 2012 22:01

Ett träd som blommar på min gård......vackert så att man år en tår i ögat.


 

Av Paola Loderini - 21 april 2012 21:57

www.poshliving.se


Kannan inns även i klarglas.

995 kr


 

Av Paola Loderini - 21 april 2012 11:49


I tidningen Väster finns en liten text där en Christopher sågar Megan Fox ungefär vid fotknölarna...Den stackaren.... så snygg och så fruktansvärt värdelös på det hon gör.... att vara en skådespelerska.... hm...


Det är väl som i alla andra yrken kan jag tro.... att det finns de som är riktigt duktiga och de som är liksom lite medel och sedan de som faktiskt befinner sig på fel plats. Vill du ringa en snickare så ringer du givetvis en bra. Gärna någon som en annan rekomenderat. Vill du äta på restaurang så går du inte till en där kocken steker köttet till en gummisula. Jag, en simpel lärare, blir ifrågasatt hela tiden. Om jag inte är tillräckligt bra har jag en drös föräldrar som ringer rektorn... och i värsta fall byter klass. Alla yrken har bra och mindre bra personer. Det kan vi  alla hålla med om.


...och tillbaka till Megan Fox. Hon ser ut lite som en godisbit. Man vill äta upp henne. Titta här.


     

Hon är anställd som en kvinna som enbart ska vara snygg. Så snygg så att man tappar andan. Hon behövs för att filmen kräver en ung snygg kvinna, och hon fick jobbet för att hon just kan vara en ung snygg kvinna. Hon kommer kanske inte få spela några andra roller än just en jävligt snygg kvinna, och dessutom få makalösa pengar för att säga några repliker och hålla kroppen i trim (tyvärr har de senaste bilderna visat en anorektisk kvinna, men det är en annan historia) ..... och vad ska hon göra ...? Gråta? "Jag är så jävla snygg så jag kommer antagligen alltid stämplas som en skådis som får jobb på grund av mitt utseende.... snyft... och jag blev rik också... snyft... och alla män i hela världen skulle dödat för en dejt med mig... snyft.... snyft..." Nä.... nu tycker jag att vi ger Megan Fox en applåd för att hon har fått filmjobb för att hon är så snygg! Tjohooo!....(klapp, klapp...klapp...klapp)



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards