Alla inlägg under april 2012

Av Paola Loderini - 14 april 2012 13:20

Vill tacka för en fantastisk kväll hos Lucy som ska få sin bebis inom förhoppningsvis 3 veckor.... Har lite bilder som jag inte hunnit/orkat ladda upp men de kommer ..... soon....


  

Av Paola Loderini - 14 april 2012 13:03


Här precis avslutat ett tema i BIld med min klass: Titanic, 100 år. Det är nu 100 år sedan Titanic sjönk och visst är filmen helt klart värd att se igen. Jag har sett den igen, för fjärde gången, och kärleken är ju helt enkelt fantastisk. Såg även en dokumentär om kärleksparet/presidentparet Obama. "Inför kameran ja" tänker ni nu.... se den så ser ni att det är äkta kärlek, en ömsesidig respekt, beundran och stöttning. Det är precis så du ska leva, och precis så det ska kännas. Det tror i alla all jag på. Naiv? Visst fan är jag det! Det står jag för....;) Love!!!!!


Jack + Rose = forever


Av Paola Loderini - 13 april 2012 13:37

- Hej Paola! Vad du ser stråååålande ut idag!

- Tack, jag vet.

- Vad gjorde du i morse?

- Åkte till jobbet och fixade lite, klockan var väl 8.30 när jag var där.

- På en ledig fredag? Bor inte du på andra sidan stan?

- Jo. Vaktis-Fredrik undrade om jag bokstavligen var lite rubbad i huvudet...

- Vad svarade du på det?

- Troligen....

- Vill du ha löneförhöjning?

- Ja.

- Då får du det.

- Tack


- Nä men Heeeeej Paola, igen!

- Hej hej! Förföljer du mig? Du verkar lite läskig...

- Ja, det gör jag...Du ser så otroligt avslappnad ut! Vad har du gjort?

- Jag har tagit en specialmassage och en skrubb på Gildaskolan.

- Hur var det där? Fick du någon spa-känsla??

- Etersom det är tjejer under utbildning så ligger man som packade sillar a la Thailand-massage på stranden.

- Visste du detta?

- Nä, det visste jag inte. Inte heller att mitt omklädningsrum bestod av ett hörn bredvid massagebänken och en halvmeter från en brunbränd 25-åring i sina Calvin-kalsonger. Jag överdriver inte! Tjejen höll upp en handduk så att jag kunde klä av mig....Jag tror att han tittade men jag är inte säker...

- Nä men oj... inte så värst kul kanske, inte nu när du är så blek och otränad!

- Det var väl i alla fall tur att jag hade rakat ben och annan kroppsbehåring.... Jag hade ju fått skrubb innan så jag var ju helt naken dessutom... mina trosor försvann mitt i allt. Min massage-tjej hittade dem under bänken!

- Var det bra massage då?

- Ja, om man bortser från att jag för 48 timmar sedan körde mina första benpress och utfall för i år....Man kan säga att jag mår illa om någon vidrör mina lår... men det gick bra...

- Går du dit igen?

- Nej. Jag hade ett presentkort som jag råkade hitta itid...

- Okej! Nu lämnar jag dig i fred... du är liksom inte så intressant...

- Jaha, och du är liksom lite läskig... 





Av Paola Loderini - 12 april 2012 22:52

Denna bild vill jag ge Evelina på jobbet, för att hon är så svag för tatueringar....;)


 

Av Paola Loderini - 12 april 2012 22:48

Nu hoppas vi på att solen tittar fram i helgen så slipper vi ha "Höstkänsla"...


Inköpta på Hagalunds Påskmarknad, men tupparna är redan i källaren.....



 

Av Paola Loderini - 11 april 2012 23:48

Första dagen.

Första dagen av likgiltighet.

Första dagen utan smärta.

Första dagen jag inte skänkt en tanke.

Inte tänkt på vad som hänt.

Inte tänkt på hur det blir.

Inte tänkt på vad som kanske händer.


Detta var första dagen!

På väg mot ett annat liv.

På väg mot en fri tanke.

Bort från tårar och svek.

Bort från hårda ord.

Nu kan jag andas på riktigt.

En stor sten föll från hjärtat idag.

Idag är första dagen!


I dag är första dagen på mitt liv.

Mitt liv.


Jag ska skratta. Jag ska gråta.

Jag ska känna.

Jag ska vara betydelsefull för andra.

Jag ska ge av mig själv.

Jag ska leva mitt liv för mig.

Jag ska leva mitt liv för andra.


Det finns en mening.

Det finns en orsak.

Det finns hopp,

det finns alltid hopp...


with love

and faith


Paola








Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards