Alla inlägg under april 2012

Av Paola Loderini - 16 april 2012 18:31

- Hej, Jag heter Paola och det verkar som att alla lärare jag känner är med i Lärarförbundet. Tydligen ska det vara väldigt bra att vara med, för jag bor liksom själv nu och ni har ju typ försäkringar till höger och vänster, och det behöver jag....

- Jo, många har insett att våra försäkringar täcker mer och kostar mindre...

- Jaha... jag är liksom inte med, har liksom tyckt att jag inte behöver facket... men det kan väl vara bra att vara med då....

- Då ska vi se... då knappar vi in dig här då.... Hm... du har varit med i facket sedan 2008....

- Jaha! Men jag har inte betalat något!

- Det dras från din lön, direkt.

- Jaha.



 





Av Paola Loderini - 16 april 2012 17:28

Min frukost på söndag morgon, efter 1,5 timmes promenad med Anna C.M.....plus kaffe såklart. Tänk om alla dagar började som denna, då hade jag varit en ännu gladare människa..Ni kan tänka er! Jag som är så väldans glad jämt även om jag bara druckit en kopp kaffe.... ;) Vilket ös det hade varit!


 

Jag vaknade inte så väldans bra först, eftersom jag trodde att det låg en man bredvis mig, men insåg att det var mina ännu inte solblekta hårstrån på min egen arm! Om detta varit en man hade han i och för sig haft så himla smala underarmar och handleder att jag undrat om han hade någon typ av ätstörning... men hursomhelst så blekte jag ju mina hår på armarna, och det blev ju .... en färg som kanske inte finns på färgskalan, men ingen lägger märke till mina armar nu i alla fall..kanske folk inte gjorde, men jag kände ju att något måste göras. Bilden på blekningen skickade jag ut på Facebook för att erkänna att jag har ärvt min italienske fars hårväxt... Jag ärvde tre fantastiska saker av min fader.... 1. Mitt temperament.... 2. Min ögonfärg.... 3. Min hårväxt.....Jaha... punkt.


Men jag vill tacka Anna för att hon släpar upp mig på morgonen... Hon ringer, för hon vet att mina sms är ljudlösa. Ljudlösa sms ger mig mindre stress och irritation har jag kommit på.... Jag svarar liksom när jag har tid... Att låta det plinga till och sedan låta bli telefonen är inte min starka sida... slutar med att jag tittar mer på telefonen än på folk... kan ju inte vara bra...Så hon ringer.... tiiiiidigt.... och jag tänker... "Det är inte min telefon som ringer... det är verkligen inte min telefon som ringer.... verkligen inte.... " Funkar ju inte så bra, utan jag flyger upp med mitt italienska temperament och hoppas på att det är stackars pigga mamma som kan ta en skopa skit utan att ta åt sig... Ser att det är Anna, en mycket vänlig människa... som jag liksom inte kan skälla på...och då är jag redan uppe..


- Ska du med ut...??

- Jag vaknade nu...!!

- Bra, jag är utanför dig om 5 minuter.

- Kul.


Men efteråt känns det ju väldans bra!







Av Paola Loderini - 15 april 2012 20:44

Mimmi Pigg- inspirerade


  

Du kan inte köpa ett par skor med höga klackar, ta på dig skorna samma kväll du ska ut, om du inte gått i höga klackar tidigare. Det går inte. Alla som kan gå i höga klackar har X antal timmars övning. Jag tar upp detta för att det finns så ofantligt många därute som behöver hjälp.


1. Gå flera dagar innan "dagen D" i dina skor, inomhus, där ingen ser dig.

2. Sätter du ned hela foten samtidigt kommer det se ut som du och två spetsiga knän är ute och... halvglider...  Sätt ned foten precis så som du gör i en vanlig sko. Du kommer att vara lite vinglig, men det är inte det minsta farligt, och tro mig, du kommer inte att ramla. Tvärtom! Du kommer att gå snäppet bättre än innan. Gör allt i dina högklackade skor! Bädda, plocka disken, dammsug, häng tvätt...efter ett par dagar går du som en prinsessa.

3. Om det är relativt nya skor, och du är ovan, kommer det ser ännu värre ut. Därför finns det vissa regler man kan gå efter för att undvika skoskav och ömmande fötter...


- Ligger du mellan två storlekar så ta alltid den större storleken. Lägg i en sula om de glappar, för efter bara en liten stund kommer dina fötter att vara svullna och börja ömma. Då tackar du övre makter att du valde en större sko. Jag har haft skor som knappt sitter kvar på mig i början av kvällen, som sedan taxichauffören för hjälpa mig att få av när klockan är 3.

- Gå in skorna. Väljer du på ett par skitsnygga nya skor med sylvassa klackar, eller dina minst lika snygga i äkta skinn, som dessutom är ett år gamla och väl ingångna, ta de sistnämnda så kan du koncentrera dig på att ha kul istället för brinnande fötter.


Mina egna regler.


Hur ont du än har.. och tro mig... Jag har haft Kasslerfötter efter remmar på skorna, blåsor och blödande sår, så visa ALDRIG att du har ont. Gå med näsan i vädret, förbi vakterna, övriga kön, folk på dansgolvet eller i baren.....eller vad det kan vara, precis som det inte finns något i världen som rubbar din väg. Du är och förblir snyggast av de snygga! I taxin tar du dock av dig skorna och går barfota från taxin hem. Ja, även vintertid. Tro mig. Du skulle hellre dö än sätta foten i skon... Lite snö eller is är rena himlen jämfört med skon.


Vet du om att just de valda skorna ömmar men de är så snygga att du till och med döpt dem vid namn, då kan det ändå vara värt att de får följa med ut. Du kommer att känna dig så himla häftig i dina nya skor, och kanske då hellre väljer ett ställe där du inte ska stå på dansgolvet till 05.00 utan något trevligt barhäng där du kan sitta på en barstol, med rak rygg och benet över det andra, gärna på sidan så att folk verkligen får syn på skorna du har... ska du gömma dem kan du lika gärna ta ett par bekväma skor. Helst med liten klack i alla fall....


Din hållning blir bättre, du får snyggare ben och du strålar på ett helt annat sätt än i platta skor. Du känner dig kvinnlig och elegant och folk tittar alltid på en kvinna i högklackat... mest tjejer... och om vi ska vara ärliga så är komplimanger från tjejer tio gånger mer värda än från en kille. En tjej som kommer fram och frågar vart du köpt dina fantastiska skor?? Hela kvällen är ju skittrevlig efter det. Fråga en tjej som var med ute sist vad du hade på dig, och hon kan svara. Fråga en kille, och han har ingen aning... Jag tittar alltid på tjejer i högklackat.... Mest för att se om hon kan gå i dem....



Choose highheels and feel amazing!



Av Paola Loderini - 15 april 2012 20:33

Såhär kan man se ut om man vill i håret.... snyggt och ledigt!


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards