Alla inlägg under maj 2012

Av Paola Loderini - 28 maj 2012 22:40

                                        


vilken variation det varit idag....;)

Av Paola Loderini - 28 maj 2012 22:33

Gott och nyttigt



Potatis

färsk makrill

smör till stekning


panera:


ströbröd

uppvispat ägg

salt och peppar


serveras med:


citron

stuvad spenat

lite sallad

smält smör


 




Av Paola Loderini - 28 maj 2012 22:13



 

  

Jag har ingen tatuering alls, men om jag skulle gjort en hade denna passat....

 

  

 

Jag gör vad som helst för detta skal!

 

  

 

Sexy shoes! Liknar ett par jag ska ha på lördag! Svarta klackar kommer du långt med!

 

 

 

  

Dessa ord tillägnar jag mig själv och en vän...

 

 

Detta är min dejt, kommer bara inte ihåg vad han heter....;)

 

 

 

 

  

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Paola Loderini - 27 maj 2012 22:24

Jag har ju fått några "käftsmällar"..men så tänker jag "Gör va f-n du vill, men du kommer att få igen det senare". Det är ju inte så att jag går och tänker på att jag ska hämnas. Hämdlysten är väl det sista jag är. Jag förlåter människor alldeles för lätt om jag lyssnar på vad folk tycker och tänker. Jag gillar helt enkelt inte att gå runt och vara arg och bitter, det tar ju en sån oerhörd energi. Jag kan bli himla arg och förbannad, och säkert lite bitter också... men långsint, hämdlysten och annat ligger inte riktigt i  min natur. Jag tror att människan får igen det automatiskt... Det liksom kommer att hända en massa tråkiga saker runt den här personen, eller just nu, personerna, och då är det liksom meningen eftersom man inte varit speciellt snäll och omtänksam. Eller att man helt enkelt har ljugit om något som är ett slag under bältet, och då gör sig själv till en mycket pytteliten person.

 

Det finns vissa regler alla människor ska tänka på i en konflikt eller tvist.

 

1. Sparka aldrig på någon som redan ligger. Det är fegt. Oerhört fegt.

 

2. Gå inte över lik för att få som du vill. Det gör dig till en girig och illa omtyckt person.

 

3. Stå för vad du gör! Ha lite ryggrad för fan!

 

 

4. Sök hjälp om du inte klarar punkt 1-3.

 

5. Om du under punkt 4 inte tror att du behöver hjälp och inte klarat punt 1-3 bör du förmodligen vara inlåst ett tag.

Av Paola Loderini - 27 maj 2012 22:13

Helt otrolig... Först går jag på dejt med Jared Leto, och sen blir Jhonny Depp svartsjuk... och då dejtar jag båda ett tag... och nu när jag vill ta det lugnt... då ringer den här på dörren! Nu vet jag inte vem jag ska välja....;)



 



Av Paola Loderini - 27 maj 2012 10:33



Här är den klubb som jag testade i torsdags.


 


Det mest positiva: det var en klubb där alla var glada och trevliga.

 Ingen matcho-grej, och det blev en mysig gemenskap.


För alla tjejer kostar det nu 195 kr i månaden,

och man signar på 6 månader.

Jag måste säga att träningsmässigt

slår det ju ut allt du gör på gymet.


Sista maj går erbjudandet ut.

Jag vet att träningarna på torsdagar ligger 20.00-21.30

De övriga dagarna kan jag inte.


Gamlestadsvägen 4


Go and build a body!







Av Paola Loderini - 27 maj 2012 09:52

Detta är ett kakrecept där du använder dig av en grunddeg och sedan har olika smaksättningar beroende på vad du tycker om. Jag och banen ska baka dessa i morgon så jag har ingen bild på resultatet än...



Tiden du lägger är 15 min + 30 min i frys + 10 minuter gräddtid.


För ca 30 st kakor behöver du:


250 g rumsvarmt smör

2 dl råsocker

2 st ägg

3 dl vetemjöl

1 dl havregryn

1 tsk bakpulver

½ kryddmått salt


  

smaksätt med non-stop om du bakar med barnen


5 olika smaksättningar:


1.

100 g mörk choklad, hackad

rivet skal av 1 citron

1 dl hackad mandel


2.

100 g vit choklad, hackad

1 dl finstrimlade russin


3.

2 dl torkade tranbär

rivet skal från ½ apelsin


4.

1 dl torkade blåbär

1 dl osaltade pistagenötter, hackade


5.

1 dl non-stop, mini eller hackade vanliga

1 dla hackade hasselnötter


  


Vispa råsocker och smör krämigt. Tillsätt ägg, mjöl, havregryn, bakpulver och salt. Hacka smaksättningen fint. Blanda ner den i degen . Forma degen till en rulle, ca 5 cm tjock, rulla in den i plastfolie och in i frysen ca 30 minuter. Skär rullen i 30 skivor med en vass kniv. Tryck till varje kaka och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ung, 175 grader, ca 10 minuter. Gör dubbel sats, låt en rulle ligga kvar i frysen och ta fram om någon kommer lite oväntat... Klarar sig i frysen ca 3 månader. Tänk på att allt livsmedel med hög fetthalt klarar sig ca 3 månader i frys, sen ska det slängas eller ätas!  





Av Paola Loderini - 26 maj 2012 10:35

Kvällens leksak...



          

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards