Alla inlägg under maj 2012

Av Paola Loderini - 18 maj 2012 15:38

Ja, här har ni en liten samling av mina sparade bilder i datorn.... Ja, jag är en 33-årig tvåbarnsmamma och sparar inspirationsbilder på en av Victoria´s secrets bästa änglar...... lite sjukt... jag vet.


   

Romantiken flödar på Catwalken....

och sen lite rött på det.....


    


....som en mycket läcker julklapp...


 


Av Paola Loderini - 18 maj 2012 09:18

Jaha.... ni vet ju sedan innan att jag hyser stort agg mot denna kvinna som är så fantastiskt perfekt i kroppen att hon får mina bröst, rumpa och mycket annat att vilja checka in på närmaste klinik och troligen aldrig checka ut igen.... Igår skulle jag ut och springa.... få rumpan att ta hissen en våning upp och få lite färg på kinderna. Gick istället ut i höstvädret, som av någon jävla anledning har kommit tillbaka, och spelade lite boll med mina barn. "Bra början på min träningsdag", tänkte jag, men insåg ju snabbt att mitt mål att se ut som denna ängel flyttades fram till morgondagen.... och grillchips, Notting Hill och lite mys med barnen i soffan blev prio 1. Varför inte "möla" i sig tills påsen är slut?? Ja, varför inte???


I dag är "morgondagen" och jag har lovat min son att få spela lite Nintendo. Jag halvsitter i sängen med kaffekopp och dator, och Meja sover tungt fortfarande. Jag har en vän, en mycket snygg vän... Carolina, som springer direkt på morgonen, och därefter äter frukost. Hon springer alltså på fastande mage och sätter i sig sin energi efter passet... Jag kanske borde testa det eftersom jag lätt får en tegelstenskänsla i magen när jag väl går ut.... hm....


 

Klänningen kommer från Versace


Och här är hon då... i egen hög person. Vet ni vad?? Jag har bloggat om detta innan. Hon ÄR så snygg i verkligheten. Eftersom hon är en ängel på Catwalken så är det faktiskt så att hon inte kan lura ögat som ett foto kan. Visst har hon säkerligen personliga kockar och PT-ar men vem som helst kan inte se ut såhär. Det är gener, och påså sätt ett jävla lotteri. Bitterheten smyger på här igen;)---En brasilianska som vi hänger på kylskåpet!

 

 


Av Paola Loderini - 17 maj 2012 23:26

Läste precis en artikel om en kvinna, som visserligen led av en kronisk sjukdom, som åt så mycket piller att hon inte riktigt visste om hon var en 30-åring eller en pensionär med psykiska och fysiska problem. Hon hade införskaffat sig en sån där burk som har små fack för varje dag i månaden för att hålla koll, eftersom en del av tabletterna gjorde henne så dåsig att hon inte riktigt visste vilken dag det var ibland...... MIn tanke: Är det så i dagens läge att folk stoppar i sig allt som, i vissa fall, ett 10-tal olika läkare skrivit ut? Finns det någon uppföljning på vad som egentligen fungerar och vad som gör människan till ett beroende darrande psykfall?


Under 2010 köpte Svensson naturläkemedel och hälsokost för 2,4 miljarder kronor! Detta innebär kanske att den människa som redan stoppar i sig ett helt Apotek kanske dessutom stoppar i sig lite annat där en forskning bakom preparatet saknas. Det vet ni väl? Att det förekommer "naturliga" mediciner och annat som inte är speciellt prövat, och Om det är prövat kanske vi också ska fråga oss HUR?


Var tionde svensk har problem med sömnen och behöver någon typ av hjälp för att somna in. Vissa människor tar sömnmedel som en annan hade klassat som ren narkotika! Preparatet är prövat.... en applåd för forskningen, men sen då? Beroendeframkallande medel som troligen är så himla bra att människan aldrig någonsin slutar. Frågan är väl egentligen....VAD gör människan sömnlös? Finns ju en rad olika faktorer som kan utlösa sömnlöshet. Livskriser: stressigt jobb, barnlöshet, barn som inte mår som de förtjänar...listan under ordet LIVSKRIS kan göras lång...Det är något som rubbar den balans du tidigare haft.


Jag har vänner som mått väldigt bra och faktiskt tagit sig ur en livskris genom att ta hjälp av något preparat. De har därefter minskat sin dos, för att något senare tagit bort sin "tryggt hjälpande hand" helt. Det är ju så som ett preparat ska fungera. Eller? Men det finns så fasligt många människor som förlitar sig så in i bänken på sitt preparat att de helt enkelt inte vet hur de ska leva sitt liv utan. Det är väl då man kan säga att man är narkoman. Hårt ord, men så måste det väl vara? Finare ord: Tablettmissbrukare??

(Jag tål kritik, så hoppa på mig bara)....


Varför jag skriver om detta var att en person nyligen sa till mig, (efter att jag lättat mitt hjärta och talat om hur det egentligen är och hur jag egentligen mår, för utsidan är ju av sten just nu), "Det är ett under att du inte knaprar på något lugnande". Då slog det mig att människor jag aldrig någonsin skulle misstänka gå på lugnande faktiskt gör det. Den mest reko, lyckligt gifta tvåbarnsmamma, med god ekonomi och alltid ett leende! Hon har minsann mått så dåligt att hon velat hoppa från en bro..... Skrämmande när man har så mycket att förlora. Man tänker tydligen inte så just då. Hon mår i alla fall väldigt bra idag, och fick en god hjälpande hand, som sedan kunde försvinna och hon mår fortfarande bra.... Men jag själv är livrädd för piller. Tar jag en Treo för huvudvärk på morgonen (Jag gnisslar ju tänder med än någonsin nu, och min bettskena är borta) så vågar jag inte ta en Treo till, samma dygn. Inte så normalt kanske.... men jag tror att om jag inte hade haft den rädsla på hur piller påverkar kroppen och hjärnan, så hade jag kanske varit den som äter ett Apotek om dagen.....


Så,.... till alla er som har ätit lugnande i år och dar för samma problem kanske helt enkelt måste ta itu med problemet. När du ätit så länge, säger en läkare, har du lagt locket på ett problem som du kanske måste ta itu med när du väl slutat äta. Känslorna kommer tillbaka. Kanske i en annan skepnad, men problemet försvinner inte för att du äter något som dämpar ångesten..... Tänkvärt.


Lycka till i piller-ljungeln... eller ta ett kliv över till asfalten, bearbeta och gå vidare.... kanske... vad vet jag egentligen??


Godnatt! Jag tackar övre makter att jag än idag sover som en prinsessa på natten. Enligt läkare är sömlöshet ofta det första tecknet på att du inte mår som du ska. Jag mår dock inte som jag ska, men det är bra mycket lättare att "fejsa" vardagen när du sovit!

Av Paola Loderini - 16 maj 2012 20:15

Här kommer ett recept på grillade räkor! Mumsigt!!


 



8 bufféportioner


1 kilo räkor

1 kruka koriander

1 kruka basilika

1 röd chili

2 vitlöksklyftor

3 msk fisksås

saften av 1 lime

½ dl sesamolja

svartpeppar


Finhacka koriander och basilika.

Kärna ur chilin och skala vitlöksklyftorna, finhacka!

Tillsätt fisksås, limesaft och olja. Krydda med peppar.


Grilla räkorna 1 minut på varje sida.

Vänd ned räkorna i dressingen och servera genast.


Av Paola Loderini - 16 maj 2012 16:50

   

Av Paola Loderini - 15 maj 2012 21:10


1. Det är mysigt att dricka te, och då ska man dricka ur en megastor mugg på en balkong när solen skiner men det fortfarande är lite ruggigt och småkallt så att du måste ha en filt.


2. Det är mysigt att odla sina örter själv. Ännu mysigare att ge bort en liten hemmaodlad planta med en ettikett och fint snöre runt.


3. Man bör gå på så många grillingar som man orkar, men det ska inte vara Party-grillningar, utan en enkel grillning då man slänger ihop det man har i kylen och bara "är". Rosévin är ett måste!


4. Vi inreder med färger som piggar upp och till och med lyser i solskenet. Lime, rosa, lila, silver, rött. Man behöver inte tänka vitt för att det är en ljus årstid. Det regnar så himla mycket ändå, så färg piggar upp!


5. Vi pysslar regniga dagar. Vi lär oss sticka, virka, scrap-booking, sätter in foton i album, bränner foton på skiva, planterar om växter som fått näringsfattig jord, tänder ljus och bakar.


6. Vi lagar automatiskt lättare och nyttigare mat under de ljusa årstiderna. Tack och lov för det!


7. Vi tar in saker från naturen! Vi plockar blommor som växer i det vilda för att få rätta känslan. Buketter från blomsteraffären kan vi köpa till hösten igen.


8. Dammet syns ju något bättre i det ljusa, så dammsugaren står framme jämt, tyvärr.


9. Vi önskar oss värsta grillen, och gärna Per Morbergs stora wok-panna för utomhusbruk. Shit! Vill ha! Vi vill gärna också ha avlastningsbord till alla olika tillbehör vi grillar.


10. Vi älskar ljuden av alla gräsklippare runt omkring oss!

 



Av Paola Loderini - 15 maj 2012 21:03

Nu har Artwood kommit med vintage-möbler "outdoor", och kolla in dessa. Har du lite över 5000 kr över så finns det finfina däckstolar att sitta på! Min favorit kommer först, men om tomten kommer med en trädgård kan jag tänka mig att ha bebisblå möbler mot en kritvit fasad på min superstora lyxiga villa i Grekland.


     



 

 

Av Paola Loderini - 15 maj 2012 20:53

Lite över 40 kronor kostar den och har fått fantastiska betyg i varenda tidning. Har inte smakat än, men jag är lite nyfiken måste jag säga.... Synd att Meja ska äta laktosfritt, annars hade vi haft några i frysen här hemma. Är den så god som testerna visar kan den vara den sommardesserten som du proppar i dig efter grillningen.



 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards