Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Paola Loderini - 11 juni 2012 21:39

I dag skulle jag berätta om ett konvent jag besökte i Halmstad, och då blev några erfarenheter rikare...men jag vill gärna försöka skriva det lite på mitt sätt, med alla starka mäktiga fördomar jag har och har haft, så jag vill vänta lite till med detta. Jag har faktiskt inte tid, för jag ska försöka fixa ett bildspel med dagens foton på min klass lekandes i Slottskogen....Jag är inte superteknisk, och min surrande dator är inte att lita på. I morgon släpper jag eleverna på ett välbehövligt sommarlov.


I dag har jag även varit på akuten med en elev, som smakade på en annan elevs matsäck som hade "spår av nötter".  Inte jättebra kan man väl säga... men det blev bra till slut... Han mår bra och jag vill tacka snabba läkare för superbra service. Eleven undrade om han fick gå hem efter en kvart, för han kände sig bra, men läkaren ville ha honom under observation.... vilket resulterade i att eleven säger "Jag trodde att det var ett fritt land, det här..." Lite cool är han måste jag säga;) Läkaren tyckte nog också att han var lite cool. Vi fick inte fotografera men det gjorde vi ändå... Vi var ju där i 2 timmar. Vad ska man göra?


Nu spelar stora starka Zlatan match och vilken dramatik! 1-0... Tänk att jag kan ha ett öga på bloggen och ett öga på matchen samtidigt... utan att vara vindögd. Det ni! Äter snart upp hela kexpaketet och hela brieosten... tyvärr. Jag har dille på fikonmarmelad... när marmeladen är slut ska jag försöka att undvika köpa hem en hel rund brie.


I morgon ska min dotter spela Alfred Nobel och Madickens mamma... med bara några minuters mellanrum, så det gäller att byta skepnad snabbt. Mycket spännande det här... Hon kan alla repliker som rinnande vatten.


Hej och tack.


Jag vill gratulera fröken X till jobbet och den skyhöga lärarlönen! ;)





Av Paola Loderini - 11 juni 2012 21:37

   ljuuuuuvlig.....

Av Paola Loderini - 11 juni 2012 21:33

   Jag har det faktiskt väldigt bra på jobbet.... bara så ni vet.

Av Paola Loderini - 11 juni 2012 21:29

   Det är ju helt enkelt så att Joe Farellis har fortfarande trevligt häng,

god mat och mysig inredning. Kusin Fredrik fyller år och har lite överraskningsmiddag...

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards