Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Paola Loderini - 12 juni 2012 22:35

Jag gillar stark mat. Inte så stark så att jag svettas med gärna lite chili i alla fall. Viggo klarar vissa starka rätter, Meja inte alls, så denna rätten gjorde jag igår. Inte stark, men ändå en massa smak. Denna gången behövde jag inte hacka chili och toppa min egen mat. Den blev himla god ändå!

 

 

 

4 portioner

 

250 g nudlar. Risnudlar eller äggnudlar.

2 msk sesamfrön som rostas i het och torr panna.

½ kg kycklingfilé i små bitar

2 morötter i tunna stavar

2 vitlöksklyftor, finhackade

1 bukett broccoli, fixade i små buketter

2 gula lökar i små klyftor

5 msk japans soja (Alltid Kikkoman)

1 msk finhackad färsk ingefära

2 msk flytande honung

1-2 msk vitvinsvinäger

100 g sockerärtor

salt och peppar


Koka nudlarna. Stek kycklingbitarna. När bitarna nästan är genomstekta häller du på 1-2 msk soja som får koka in. Salta och peppra.

Lägg upp nudlar och kyckling på ett stort fat.


Stek broccoli, morot, lök, vitlök, ingefära och sockerärtor i olivolja. Inte för länge! Tappar tuggmotstånd. Tillsätt honung och soja! Puttra lite, och sedan läggs detta också upp på fatet. Blanda allt!!


Toppa med rostade sesamfrön. Så himla gott. Smaklig måltid!


Tar ca 30 minuter



 

Av Paola Loderini - 12 juni 2012 22:25

Av någon anledning, som jag på allvar inte kommer ihåg, så vann jag en kylväska som du även kan använda som en pall! Hämtade den på posten igår och eftersom jag vann ett helt minihus av Santa Maria-produkter för inte så längesedan, trodde jag att det var något fel som uppstått då jag såg att jag vunnit från samma företag. Tydligen var det en annan vinst, och jag hade tydligen tävlat i en Outdoor-tävling, vad detta nu innebär. Coolt. Perfekt när Viggo spelar fotbollscup! Stor och rymlig och dessutom sittbar! Tackar och bugar!

 

   

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards