Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Paola Loderini - 17 juni 2012 19:55

 Jag och min son blev bjudna till Ullevi för att se matchen Sverige-England. Vilken stämning! Supertrevligt. Englands sista mål var ju dessutom så jävla snyggt, men ack så besvärligt det då blev för oss gulblå som då får, på ett mycket motvilligt sätt, slänga in handduken... igen....


Nu är det såhär att Zlatan är varken en sopa eller ego på planen, utan han är en stjärna. En stjärna bör då spela med andra stjärnor. Vilka stjärnor har vi i Svenska landslaget. Mellberg? Möjligt... efter att fått utmärkelsen "tvåmålsskytt"... Nä.. Tacka vet jag när man faktiskt kunde både namn, ansikte och målsignum på Dahlin, Brolin, Andersson, Henke, Ravelli och många fler... När Sverige faktiskt spelade med en trupp som inte gick av för hackor. Mitt intresse för det svenska landslaget är en smula minimerat och jag förväntar mig att vi åker ut redan i gruppspelet. Så! Där har ni det rakt upp i ansiktet. Zlatan fick ju skiten igen... men vakna upp! Vad ska han göra? Vad ska han kunna göra alldeles ensam i straffområdet, eller till och med en bra bit utanför? Han kan ju liksom inte passa bollen för resten av våra trötta spelare är sju jävla mil ifrån honom så han får dribbla lite halvt gående för att han möjligtvis ska få en liten lagkamrat närmare sig än 43 meter....Men då vaknar England och fyra gubbar ringar in honom... Inte konstigt att man såg besvikelsen i stackars Zlatans ögon... Nä du Zlatan, du ska stanna i Milan, och Herr Förbundskapten kan gå en liten runda och söka nya talanger. Nästa gång vi kallar Zlatan till landslaget bör det vara mer än en stjärna på planen. Punkt och tack.  

 

     

 

Spänningen är olidlig och Matteo tar en 15-minutare innan avspark


        


Joel, Matteos pappa... mycket stolt. Matteo hamnade till och med i GT. Kristoffer på läktaren samt min son som över en natt blev Gaisare! Helt otroligt!


- Viggo, vad gör du om det blir ett möte mellan IFK Göteborg och Gais?

- Vadå??

- Jo, du har ju kläder för båda lagen nu...Vilken sida väljer du?

- Jag tar på mig IFK:s matchtröja under och Gaisjackan över! Det blir ju bra.

- Okej... Se bara till att stå i rätt klack när du blir äldre.

- Vadå?

- Det är inte så lyckat att stå med en IFK-tröja i Gais-klacken och tvärtom.

- Nähä. Då kan jag stå på den ena sidan en halvlek, och på den andra i nästa halvlek.

- Ja, det blir bra.


Min son samlar nämligen på ALLA matchtröjor till ALLA lag i hela Europa. :)


Högst på önskelistan står nu Gais bortamatchtröja. Den är vit har jag för mig... Någon som vet om man kan få tag i den i barnstorlek??


Kram på er alla fotbollsnördar. Jag håller ju på Italien nu då.


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards