Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 13:21

Torskfilé till 4 personer

100 g sockerärtor

2 morötter

1 valfri lök

3 msk hackad gräslök

olivolja

2 msk citronsaft

skal från 1 hel citron

färskpotatis

'gräddfil

salt och peppar

ungsfolie



Ugn: 225 grader. Blanda hälften av skalet, oljan, gräslöken, salt och peppar i en skål till en örtblandning. Skala morötter, lök och strimla fint. Strimla sockerärtorna. Lägg grönsaker som en bädd på ett folieark, lägg på fisken och skeda över örtblandning. In i ugnen ca 15-20 minuter. Servera med färskpotatis och gräddfil som du blandat med resten av citronskalet samt salt och peppar. Enkelt, nyttigt och gott.


Har ingen bild. Glömde fota! Åt detta igår. Kram!


Funkar även att lägga på grillen. Koka då potatisen innan och skiva den kall. Lägg den i botten med grönsakerna och använd lock på grillen. Går betydligt snabbare så minska tiden... eller det gjorde det i alla fall när jag grillade fiskpaket.... vet inte riktigt egentligen....

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 12:30

   Nu är det såhär att nästa gång någon arrangerar en fest.... (Liza... skulle inte du och jag ha en sommarfest...?) så vill jag att klädseln ska vara långklänning!! Jag har en fantastisk lillasyster som köper roliga klänningar på löpande band så jag vet precis vad jag ska ha på mig! Zebraklänningen som jag haft på mig på senaste festen är förresten hennes... men den lär hon aldrig få tillbaka.


Alla som är på för en sommarfest i långa klänningar räcker upp en hand!


 


....och snygga skor givetvis......

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 12:22

Café Kosmos har på allvar den absolut godaste Chicken Thai. (95 kr)


 Ingår sallad, kaffe och kaka under lunchen. Inte billigaste lunchen i stan men den absolut godaste. Trevligt ställe, trevlig personal. Myndigheterna säger att Kosmos har en fantastisk ordning och det är rent och fräscht. Ända sedan jag läste på Pedagogen som ligger ett stenkast därifrån har jag ätit på detta ställe. Lite nostalgisk gick jag dit, alldeles ensam, i väntan på ett meningslöst svindyrt möte med advokater.... och dessutom hade jag fått en P-bot på 400 kr för jag glömt att flytta bilen! Maten gjorde mig på lite bättre humör.... ;) Cafét har ett fantastiskt läge om det är sol! Trångt men mysigt.




Av Paola Loderini - 27 juni 2012 12:18

En restaurang, som är lite pizzaliknande i inredningen, som jag inte alls kommer ihåg vad den heter.... har världens godaste grillspett i alla fall....


 

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 12:13

   

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 11:51

       


Där ser ni! Alldeles läskigt.....


Av Paola Loderini - 27 juni 2012 11:12

Sitter på Ulf Hjelstöms restaurang precis utanför Gekås-Ullared och äter.... Hade han vetat att vi var här hade vi nog fått lunchkuponger :) De befinner sig just nu på Mallorca och gottar sig i solen. Mejas kompis, Louise, är med och tjejerna ska tokshoppa innan de själva ska till Mallis nästa vecka.


   


Varför älskar vi Ullared?


2 krabbfiskespö 24 kr

Krabbhink 14 kr

2 st håvar i fina färger 20 kr


Total krabbfiskeutrustning 58 kr







Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards