Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Paola Loderini - 29 juni 2012 23:42

Idag blev det en "vi-tar-vad-vi har-i-kylen- middag", eftersom vi ramlade hem från Ljungkile utan att ha någon större lust att handla något på vägen. Jag har ju tvättmaskin och torktumlare hemma nu, och dessutom fick jag dubbla tider i tvättstugan, så jag har tvättat precis ALLT idag. Mattor och täcken också. Gud vad jag har tvättat. Varför man alltid får tid i tvättstugan här är: 1. Alla äger antagligen en egen tvättmaskin. 2. Tvättstugan är världelös och det bor ett spöke där. På riktigt kan jag lova!


 

Koka färskpotatis. Blanda en dressing på 1 msk vitvinsvinäger, 1 msk olivolja och 1-2 tsk dijjonsenap. Blanda potatisen med dressingen när den är varm. Lägg upp isbergssallad och färsk spenat på ett fat. Skiva lite morötter och purjolök. Lägg på salladen. Blanda i potatisen och stek korv till. Viggo åt som en häst. Meja åt bara korven...;(

Av Paola Loderini - 29 juni 2012 23:35

Om du åker till Ljungkile kan du hitta ett glasscafé, och när du väl fått din glass går du bort till buffén med tillbehör. Jag blev ju ett litet barn igen. Helt salig! Kolla här!


 

Av Paola Loderini - 29 juni 2012 23:23

Hej!


Måste berätta att Anna M.Carlryds familj är ju lite roliga för de har var sin fjärrkontroll i sin Iphone! Alla har en fjärrkontroll till TV:n i sin telefon och eftersom den är sådär roligt kopplad till nätet och inte till själva boxen så kan man, om man känner för det, mitt i en livsviktig fotbollsmatch stänga av TV:n. Det roliga är att om man som förälder kommer på att man kan ha en smidig fjärrkontroll i telefonen, bör man inte ge denna upplysning till sina barn ;) Gud va jag skrattade och vilket liv det blev. !!


   


Bad i Uddevalla.

Inget bra väder men vissa badar ändå. Joel, Viggo óch Alexander hade inga problem med att solen inte lyste idag....

Av Paola Loderini - 29 juni 2012 23:08

   Detta är min vän Anna, som bjöd upp mig och barnen till

Lyckornas Camping, Ljungkile, där hon har sin husvagn.

Hon är alltid lika glad som på bilden, på riktigt.


 

Jag och barnen hade då kommit över en mycket

exklusiv krabb-utrustning på Ullared ett par dagar innan.

Vilken tur att det finns Krabb-spänner, så att man inte

står där med en helt vanlig spann! Det hade ju varit katastrof!


 

Utrustningen var så bra att Viggo fick tag på värsta sjöstjärnan när han fiskade från flotten!


 

Jag, Anna och Pia. Tre coola mammor med hundra barn på bryggan.

Så mysigt. När de blev väldigt gapigt och skrikigt på bryggan låtsades

vi att de där barnen tillhörde någon annan ...........:)



Av Paola Loderini - 29 juni 2012 22:48

Den absolut sötaste 1-åringen av alla är Matteo. Han är så söt så att det vattnas i munnen när man tittar på honom. Han tycker att jag är skitjobbig som hela tiden pussar och gosar. Dessutom vill jag bära honom, och han har ju precis lärt sig gå så han tycker att jag är en sån där tant som borde gå hem...Var på kalas på en mysig gård. Ballonger, grillbuffé, dragspel och öppet hus för alla. Ett fantastiskt kalas ett stenkast från Plaskedammen i värmen. Grattis lille gubben. Puss på dig!


             Sitter tryggt i pappas knä och äter lite på ett par skor

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards