Alla inlägg under juni 2012

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 12:13

   

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 11:51

       


Där ser ni! Alldeles läskigt.....


Av Paola Loderini - 27 juni 2012 11:12

Sitter på Ulf Hjelstöms restaurang precis utanför Gekås-Ullared och äter.... Hade han vetat att vi var här hade vi nog fått lunchkuponger :) De befinner sig just nu på Mallorca och gottar sig i solen. Mejas kompis, Louise, är med och tjejerna ska tokshoppa innan de själva ska till Mallis nästa vecka.


   


Varför älskar vi Ullared?


2 krabbfiskespö 24 kr

Krabbhink 14 kr

2 st håvar i fina färger 20 kr


Total krabbfiskeutrustning 58 kr







Av Paola Loderini - 27 juni 2012 00:25

Ja, det var ju det där jag gjorde i Halmstad, som jag aldrig skrev om för jag ville att det skulle bli rätt, rättvist, men ändå ville jag också lämna ut mig själv med mina blandade känslor kring detta....Jag försöker ju alltid få in lite humor, eller i alla fall lite oseriösa inslag i det jag skriver för att få något som kan vara lite kämpigt eller till och med tragiskt att låta lite mer lättsamt än vad det är... vet inte om jag kan få till detta nu, men tittade igenom mina bilder och såg att det var ju detta jag glömde blogga om, som jag faktiskt sa att jag skulle....och det får bli som det blir...


Jag blev medbjuden på detta helt spontant och jag är glad att jag tackade ja. Jag åkte ihop med en betydelsefull person och hälsade på en massa andra betydelsefulla personer på ett konvent. Detta var ju inte vilket konvent som helst utan en stor, eller låt oss säga megastor, happening för Anonyma Narkomaner. Japp, så var det. Rätt ställe att vara på när man är en kvinna med hett temperament och lite åsikter som ibland borde stanna innanför läpparna istället för att komma ut i det fria... hm... men detta var nyttigt för mig och det var så sjukt intressant. Det var ju även för alla anhöriga och alla andra som känner någon vars husdjur har gått på kokain... så det var ju en jävla massa folk...


Ett stort ställe med en himla massa söta stugor, fina lekplatser, restaurang, uteplatser, kiosk och ett stenkast från en fantastisk strand. Ja, det man kan önska sig på en svensk semester ungefär: Lugn och ro, lite grejer som barnen kan leka med... och ett glas vin... Nähä... HELT drogfritt givetvis. Fanns ju inte ens en lättöl på stället, och ändå dansades det på en stor Rave-fest hela natten.... eller delar av natten... vet inte riktigt.. jag var bara med en stund... men inga fyllosar här inte...


Hursomhelst.... detta har jag kommit fram till under denna vistelse. (Sov på hotell inne i Halmstad för att få lite distans till det hela)


1. Jag var antagligen den enda personen där som inte var tatuerad. (Bortsett från barnen då..)

2. Jag var troligen den enda person där som inte testat några droger någonsin. (Fick en applåd för det)

3. Jag pratade med människor som såg totalt livsfarliga ut, men som var allt annat än livsfarliga.

4. Jag fick en klump i halsen och en tår rann bakom solbrillorna när en liten tjej (10 år) går upp på scenen och säger: "Jag vill tacka er för att ni gjort min mamma frisk"!

5. Jag ville på allvar slå skiten ur den där mamman för det hon utsatt sitt barn för ...

6. Jag störde ihjäl mig på en tjej som tog mikrofonen och låtsades vara ensam i världen utan vänner, när hon i själva verket var bundis med varenda kotte som kom från Malmö. "Tagga ner" ville jag liksom säga då...

7. Jag har ännu en gång hört att beroendet är en sjukdom och den beroende strävar efter tillfriskninande. Min åsikt var innan: En diabetiker ser till att ta sin jävla spruta för att överleva. Se till att hålla dig borta från drogerna så kanske du också överlever! Där har du min sjukdomssyn!

8. MIn åsikt är inte helt förändrad...Jag blir fortfarande arg och tycker att man som vuxen inte ska gömma sig bakom en sjukdom och absolut inte kunna skylla på den om man ramlar dit... men jag kan förstå att det är en lurig sjukdom som gärna håller dig i ett järngrepp och försöker få dig hitta små luriga luckor i ditt upstyrda liv... så visst... Männsiskor som helt plötsligt ska lägga allt de vet om eller känner sig trygga med åt sidan för att slänga sig in i ett rent, vuxet liv och börja ta ansvar... kan vara läskigt... men nödvändigt, så va fan väntar ni på?? Det blir liksom inga "bättre tider".... nu är "bättre tider".

9. Jag är fullt medveten om att jag som aldrig levt i ett beroende inte kan föreställa mig hur det är. Lite tur att det är ett fritt land...åsikterna kan hagla... Jag hade väl varit inspärrad annars.

10. Känslan jag fick av personer jag såg, mötte eller faktiskt pratade med var ren tillhörighet och gemenskap. Helt fantasktiskt att det finns organisationer som kan föra samman en massa människor och faktiskt se till att de håller sig på mattan. Coolt, det är vad det är. Riktigt coolt.

11. Vänligare och gladare människor får man leta efter. Ett fasligt kramande hela tiden!

12. Jag var nog den enda som hade med mig 10 cm höga klackar. (De fick stanna i väskan)


             


STRANDMÖTE



   


Joel och Ingrid

Joel tror att han är paparazzi-förföljd...



 


Jag, Kristoffer och en lånad bebis som vi kallar "den rönde" med ö.


Förresten... Grattis Joel till rollen du fick... Ska sitta bänkad framför bioduken och skrika när jag ser dig springa runt där... "Jag käääääännner honom"!! ;)


Kram och hoppas innerligt att alla beroende där ute vänder sitt liv åt rätt håll. Livet är alldeles för fantastiskt för att slängas bort i en destruktiv dimma och dessutom slita ut hjärtat på alla nära och kära samtidigt.

Av Paola Loderini - 27 juni 2012 00:13

Ville bara ge Lasseman en stor applåd för att han är en höjdare på att rita hus. Han är ju en musiker och artist men kolla här vilka färdigheter han sitter inne med. Han ska i alla fall få rita mitt palats som jag någon gång ska bygga! Detta alldeles underbara hus blir snart klart och kommer att få Väbelgatan i Långedrag att glänsa som sockerkorn på en kanelbulle ;)



(Arvingarna kanske inte håller föralltid och då måste du jobba med nåt annat..Eller så kan du vara en Arvinge och arkitekt tycker jag!)


look....  

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards