Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Paola Loderini - 20 juli 2012 13:04

Jag har sommarångest. Dåligt samvete för att jag inte tar vara på det "fina" vädret. Fint väder är lika med molnfri himmel, 24 grader i skuggan, varmt och skönt. Hur kan hela Sveriges befolkning tycka att detta är fint?? Det ÄR inte fint väder. Beror väl på vad man jämför med... men detta är på sin höjd vår. TIDIG vår. Vår sommar hade vi några dagar i maj. Jag sitter här och har allt tid i världen att ta cykeln ut och lägga mig på någon klippa. ta igen lite av all den färg jag tappat från resan. Det är en jävla massa färg att ta igen kan jag lova! jag har målarfärg på kroppen som jag inte får bort dessutom. Undra vilken solskyddsfaktor målarfärg har, dessutom målarfärg med nikotinstopp! Ni kan tänka er. Sunblock! Solskydd 123! ALLA är ute och grejar. ALLA. Alla som har semester njuuuuuter av det fina vädret. Jag får bara sommarångest. Jag fryser. Fast jag har inte lämnat mitt hem än och balkongen får som om 30 minuter. Då ska jag ta ett beslut. Då kanske jag åker iväg, om det är varmt. Nä, jag tycker inte om den här känslan alls. Fy!


Ser fram emot kvällen. Lite grill hos Peter på Marstrand. Ser fram emot fika med Ammi vid 17-tiden innan.... Hon har bara skickat 23 sms: Glöm inte: Adams Café på torget kl 17. det säger ju allt om mig. Ändå ringer jag Peter och tänker komma till honom tidigare, och får sedan säga att fan, glömde ju Ammi klochan 17 idag. Minnet är bra men kort.


Ringer Magdalena på Donsö. Hon säger att det är fint väder med kallt. Japp, så är det. Möjligtvis för att hon också varit borta. Spanien 3 veckor jämfört med detta. Tro fan att hon fryser. Går ju för fan isbjörnar på gatorna här, om man jämför då.


Bitter... jag? inte alls. Jag har bara sommarångest. Vill att någon ska komma hit, ruska om mig och säga: Om du ändå inte ska vara ute i det FINA vädret, kan du ju göra något vettigt. Jo, tack.. hade varit bra nu. Funderar på att måla mina naglar, få bort lite målarfärg... vad har man för medel mot det?? Lacknafta? Sånt där vågar väl inte jag heller.... Allt med varningstriangel går bort.


Blev klar med min Trattoria-vägg igår. Lägger in bild om detta när jag hittar sladden, för den har ju gömt sig någonstans... sådär lägligt när jag har 23 procent batteri kvar i telefonen.


nä, en kaffe till.... lite bearbetning av min ångest. Ska sätta mig på balkongen om exakt 20 minuter óch se om jag och solen kommer överens. Gör vi inte det ska jag fan tvätta mina golv. Köpa en sån där klassisk mattpiska. Vart köper man en sån? Har ju alltid lämnat in mattor. Nu får jag börja tänka lite mer ekonomisk. lämnar inte ens bilen på Mr Cap längre. Jag sköter det själv också... eller nä, nu ljuger jag.... Min bil är en sopstation. På riktigt. Fy fan va den ser ut.


Ha det himla bra i vääääääärmen. Gud va ni ljuger. DET ÄR LIKSOM INTE VARMT!!!


Jag har förresten lite info från en tidning här:


dagens ord:

Var ärlig mot dig själv


dagens uppdrag:

Säg något snällt, gör någon glad

skriv en lista på alla "måsten"


dagens lyckotal:

2 och 5


dagens stjärntecken du inte ska bråka med:

Stenbocken


dagens stjärntecken som mår allra bäst just nu:

Vågen och Skorpionen


dagens stjärntecken som har turen på sin sida:

Jungfrun


dagens kroppsligt:

meditation

peeling






















Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards