Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Meja Knarrholmen 2012

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 11:14

Den här lilla damen fyller 11 i oktober och sköter sig själv. Jag ser henne på morgonen och sen sticker hon ut med sina kompisar Tilda och Saga. Vet inte riktigt när man ser henne igen.... Förhoppningsvis när hon är hungrig.


Det bästa med Knarren är att man avgiftar sina barn från datorer och TV-spel, och framförallt TV-tiottande. Inga elektroniska prylar fanns i packningen, förutom en mobiltelefon. Barnen lekte "som man gjorde förr" med. Det som var intressant var att ingen av alla fem barnen vi hade ihop saknade det elektroniska livet. Ingen sa "jag vet inte vad jag ska göra".... inte en enda gång! Lite leksaker och tärningsspel fanns med i packningen, men sedan var det skog, berg och strand som var lekyta. Utomhus konstant i en vecka. Sov som stockar på natten.  Primitivt men underbart och avstressande. Här tar Meja ett kvällsdopp. Det var ingen av oss tre vuxna som gjorde. Jag och Jocke badade faktiskt på dagen, men Stina vägrade bada. Jag hade lovat Viggo, och hade en liten tävling med Marc i stuga 24... eller 25.... kommer fortfarande inte ihåg.... Han badade först så jag måste erkänna att han vann.... Jag badar helst inte i Sverige alls om jag får välja. Ibland får man inte välja.  


Meja är ju lite rolig. Hon hämtade schampoo och handduk i stugan och gick med kompisarna och duschade av sig saltvatten efter kvällsdoppet. sedan kom hon tillbaka. då ropade jag:


- Heeeej, Mammas tjej!!!..... Hur gick det...?? Gick det bra?


som svar fick man då:


- Heeeeeeej tjejens mamma! Det gick bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards