Alla inlägg under juli 2012

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 15:51

 

- Vem vill vara med på bloggen?

- Jag vill, jag vill. Skriv typ "Vem är detta? , Måste vara en kändis, för han låg och solade bredvid George Clooney".

- Okeeeeeey.... då skriver jag det.

- Bra.

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 15:48

   Favorit-Elton

Stinas och Jockes lille son

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 14:39

  Moa, Mejas kompis.... längst upp till vänster kom och hälsade på så det blev en fnitter-kvartett på havet!


Fick en bok av Stina, och nu är mitt liv förändrat till ett mer harmoniskt och betydelsefullt liv. Jo, det är säkert. Boken är nog baserad på en typ Buddistisk syn på livet, och jag ska nu börja leva såhär. Deepak Chopra är då mannen som skrivit "Livets sju andliga lagar", en liten tunn pocket som kom ihop med tidningen Leva PS: Personlig utveckling och psykologi.


Jag tänkte då välja något i boken som jag skulle leva efter för att skänka glädje till mitt eget och andras liv. Att man gör folk glada i sin omgivning innebär att man gör ringar på vattnet. Att man sprider glädje som i sin tur sprids vidare.


Lag nummer 2 var den lagen jag började med....jag citerar delar som var viktiga här nu... och jag vet vad ni tänker: Hon har blivit galen! Ja, Stina och Jocke tyckte att mina "gåvor" iform av komplimanger och mina konstiga rörelser på stranden var lite.... mysko... men nu jävlar ska vi bli harmoniska! Jag kunde liksom skrika: "Va snygga ni är på berget!"... och så fick man liksom tillbaka "Varför skriker du...?" och då skrek jag "Det är min gåva till er!!" Ja... ni förstår ju...


Lagen om att ge

Livets flöde är inget annat än en harmonisk samverkan mellan alla element och krafter som är byggstenarna för allt som existerar....... Stopp i energiflödet är samma sak som att stoppa blodflödet i en kropp. Så fort blodet slutar rinna börjar det klumpa ihop sig, koagulera, stagnera......Därför måste du hela tiden ge och ta emot....

Alla relationer handlar om att ge och ta emot. Givande framkallar mottagande, och mottagande framkallar givande. Om du stoppar upp flödet emellan dessa så hindrar du naturens intelligens.....


Ja, jag har läst hela kapitlet. Det handlar om att du ska vara generös med pengar och komplimanger, men även ge av din tid då har, och med detta skänka glädje till andra personer. Lägger du dina pengar på hög, så stoppar du energiflödet. Likaså om du aldrig säger något upplyftande till någon du känner eller ger lite av din tid för att få någon annan att må bra. Om alla männsikor levt efter detta hade flödet varit enormt och en helvetes massa elände hade vi då sluppit. Du ska helt enkelt leva ditt liv genom att ge och ta emot av "rikedomar". Ju mer du ger desto mer kommer du att få.... Fattar ni? Det som inte ökar när det ges, är inte heller värt att ges eller ta emot. Avsikten att ge och få ska alltid vara glädje...skapas ingen glädje så är det inte något som ska ges eller fås.... svårare än så är det inte. Rätt lätt lag... eller hur??


Att tillämpa lagen är i regel mycket enkel: Om du vill ha glädje, ge glädje. Om du vill ha kärlek, lär dig ge kärlek. Om du vill ha ett materiellt överflöd, hjälp andra att få ett materiellt överflöd, Om du vill ha uppmärksamhet, lär dig ge uppmärksamhet och uppskattning. Detta står i boken. Helt plötsligt förstår jag varför mitt äktenskap gick i kras, och varför det faktiskt inte bara var mitt fel, som är den fruktansvärda som lämnade. Vi gav av olika saker och tog emot saker som vi inte behövde för att må bra. Jag fick ett materiellt överflöd. Det var inte det jag behövde för att må bra.


Nu ska du, i varje möte med någon du känner, ge någonting. Det blir som ett kedjebrev av lycka och detta är alltså den praktiska vägledningen för att uppfylla sina drömmar. Lycka till! Puss




Av Paola Loderini - 30 juli 2012 14:26

Jocke. Min son Viggo, och Jockes dotter Tilda i bakgrunden.


Många inlägg gör så att vissa hamnar på sidan 2 och 3 på bloggen.... Jag liksom fyller "förstasidan" om många foton läggs ut... och då får ni liksom bläddra. Det kan ju hända att du läser på Facebook att jag lagt ut dig på bloggen, så går du in, och inte hittar dig direkt... Då får du bläddra tillbaka och läsa det jag skrivit innan, eftersom alla nya inlägg alltid hamnar längst upp....  Viggo är så imponerad av Jocke, för han är ju polis och tar fast alla tjuvar på Knarrholmen!


Jocke har liiiite sjuk humor också..... En vecka innan jag skulle befinna mig i stuga 16 på Knarrholmen säger han:

- Hörde du inte om branden?

- Vadå??

- Det har brunnit i en stuga på Knarrholmen.

- Nä! Skojar du?

- Nä, jag tror det var stuga 16 som brann ned, men det var väl inte den du skulle ha va?

- Din sjuka människa!


Av Paola Loderini - 30 juli 2012 12:20

Bästa fotot fick jag på Maja, 1 år. Tar en liten lekstund i sanden.....     Mamma Ramona blir bjuden på godis av Hugo

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 12:10

  Vad är det du inte förstår av : Spring INTE på bryggan??

Tilda fattar i alla fall, och syns där i bakgrunden....

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 11:58

Per Blix, Marcs bror, ville absolut vara med på bloggen, här ihop med ett av hans barn. Per hälsade på en av dagarna och det var en av de fantastiskt fina dagarna här på Knarren. Vilken tur att vi hyrde vecka 30 och inte vecka 31! Varsågod Per, dina minutrar i strålkastarljuset:) När man väl har hamnat på bloggen är man dessutom skyldig att läsa bloggen varje dag, och klicka på "gillaknappen"..... så är det... som en liten sekt;)


  En riktig viking på bryggan!

Av Paola Loderini - 30 juli 2012 11:50

  Mia, förlovad med Marc, sitter på bryggan med deras två små fantastiskt söta troll. Mia och Marc har vartit en par sedan 20 år tillbaka också.... Precis som Stina och Jocke.... Varför har jag ingen kärlek på Knarrholmen! Orättvist!


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards