Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Paola Loderini - 7 augusti 2012 20:17

Jag slukar böcker på sommaren och tidningar resten av året. Inte dagstidningar som skulle få mig att bli en smula mer kulturell, allmänbildad eller till och med få lite specialkunskaper på vissa områden. Åh nej, här är det Amelia, Damernas Värld, NU och Chic som är nya bibeln. Så är det. Inspirationen till min blogg kommer ofta från något jag läst och fått lite åsikter om....


Läste nu i Amelia om att vi inte orkar mer peppning nu. Inte mer Facebookskryt. Fredagsmys som är så himla mysigt med alla barn som sitter och kladdar i din nyinköpta soffa.... mysigt va? Nä nu jävlar... Nu vill vi ha den sanna fula verkligheten.... kolla här...


1.

Vi ska lära oss att bli en bitch... genom att bli starka och tacka nej till saker vi tackar ja till för att vara snälla...Vi ska våga säga nej till en andra dejt med en kille/tjej som vi ändå inte vill mysa med, säga adjö till släktträffen, för vi helt enkelt tycker att släkten är helt vrickade....Sluta i mammagruppen från BVC för att de egentligen bara är muppar som sitter där.


2.

Vi ska lägga lite tid på www.bakemyday.se där Mattias bakar kolsvarta olyckskakor.... istället för kinesiska lyckokakor.... där du kan få en liten lapp : "Var glad för det du får....OM du får något"..... Eller: Om du tycker att du är misslyckad nu.... Nej, 2012 blir inte ditt år heller..." Lite coolt tycker jag... Jag kan tänka mig en svart kaka nästa gång jag äter kinamat...


3.

Vi ska brodera våra tavlor eller kuddar. Vi syr korsstygn där det helt enkelt står : "Helvetes jävla skit" istället för Tro, hopp och kärlek". Vi ska scrapbooka en skilsmässa, skriva budskap på stenar som placeras nonchalant i hemmen.... exempelvis en sten där det står : Alla ska dö! Fattar ni vad folk hade reagerat...


4.

Vi ska helt enkelt inte skriva : Vi har varit i Danmark och haft så mysigt! utan.... Vi har varit i Danmark och jag skrek åt min man två gånger när han blev dyngrak inför barnen, och jag har ett konstigt utslag på intimt ställe, samt sovit två timmar på grund av att vi valt att skaffa en bebis med kolik. Kul. Den fula sanningen vill vi alla läsa om, för då känns ju livet lite mer roligare än grannens i alla fall.


Thats all for today! Vill passa på att visa vackra Ronja Ericsson. Äpplet faller inte långt ifrån trädet... dotter till snygga Carolina Ericsson (min vän och frisör) .... Kolla detta fotot.


 





Av Paola Loderini - 7 augusti 2012 19:24

Mina damer och herrar.....


Dita von Teese


.....som vet hur hon ska bära sina klackar.....

 

Av Paola Loderini - 7 augusti 2012 19:17

Här har vi en som kan bära klackar som en riktig lady....


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards