Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Paola Loderini - 8 augusti 2012 23:54

Just idag önskar jag att saker och ting var lite annorlunda än vad dom är....


..................................................
.


Jag tycker att det är frustrerande att vissa människor inte kan se/tänka längre eller åtminstone

försöka se saker från ett annat, eller kanske från flera andra perspektiv.

Det är svårt, men man kan! Man kan lära sig det i takt med att man utvecklas.

Man kan lära sig av sina fel och brister. Det är jag ett bevis på!


..................................................
............


Ville bara säga det. Kloka ord.






Av Paola Loderini - 8 augusti 2012 23:51

Hittade denna på nätet, som skapade en grav "Vill ha-känsla"....

ca 1500 kr plus frakt


 

Av Paola Loderini - 8 augusti 2012 17:01


- Paola, din son fyller år. Tänkte köpa en TV till honom,

- Varför då?

- Skulle han inte bli glad över en TV.

- Du behöver inte köpa något till Viggo

- Men om jag vill.

- Gör inte det.

- Jo, jag tror han hade tyckt det var bra med en egen.

- Det kan hända. Men gör inte det.

- Du har svårt för det där va?

- Vadå?

- Ta emot saker och ting...

- Kanske...


Tror han inte bara menar saker och ting, utan även lite kärlek och sånt... Ni förstår... Jag har blivit mer reserverad och mer på min vakt, och jag kan inte ge så mycket av mig själv som jag ibland vill. Skyddar mig och barnen från verkligheten... Han man ju hört en del. Vill man ha kärlek måste man kunna ge kärlek. Hm.... ja... vill man ha något ska man ge det man själv vill ha till någon annan.... Det var en av de sju andliga lagarna.... Det går inte så bra för mig just nu.... men jag gör så gott jag kan:)


Kram

Av Paola Loderini - 8 augusti 2012 10:50


Inspiration: Amelia nr 17

1. Bohemchic......Jag säger Yes!

2. Aquafärger på byxor, klänningar, skor... ja allt. Jag säger:.... en tröja räcker... till grå jeans.

3. Metallic, alltså guld/silver/brons...även detta på skor.... Jag säger: en guldklänning från Ralph Lauren så är jag nöjd...När jag nu ska ha andvändning för den... Kan tänka mig en blank väska också... utan krusiduller...

4. Dip-dye-tröja, tröjor som är tvåfärgade, ser ut som du doppat den i färg...Jag vill gärna ha en i vitt/svart... tack. Snyggt som fan... påminner om lite Bohemchic... i alla fall den jag vill ha från Gina Tricot. (Finns i Amelia)

5. Svart och vitt kombinerat, Jag säger: Snyggt ibland... Helst svart över vitt och inte tvärtom... Alltså ingen vit kavaj över svart tröja....

6. Feta skärp i midjan kommer tillbaka.... Hm... inte vad jag önskade....

7. Maskulina gubbskor, knytskor..... Kan inte tycka detta är snyggt, någonsin... aldrig...

8. Strass och stenar på kläder, skor och väskor..... Jag säger: FEST!

10. Maskulint ihop med feminint. Ja, det är snyggt. Stiligt och snyggt! Skjorta och slips ihop med kjol. Nice.

11. Neonfärger. Har vi haft hela våren och sommaren. Dags att dö. Vi vill inte lysa på hösten.

12. Rutigt. Nja... där får man passa sig så att det inte blir "Bonde söker ruta"... Med försiktighet måste rutan bäras...

13. Peplumbjusen! Yes! Så himla fin!! Detta är en blus som har en volang, start från midjan. Smickrande för figuren... Detta kommer stoooort... kommer att finnas i samtliga butiker i alla färger! Hello Midjevolang!!! Hoppas att du är här för att stanna!

14. Blå make-up. Ja, varför inte... fast inte på naglarna... Lacket ska väl inte vara blått?

15. Flätat hår eller ballerinaknut. I like!! Doppat hår, alltså tvåfärgat...?? Nope... Inte på mig.

16. Eyeliner. Jag säger Yes! Det är klass på det!

17. Mörka, matta läppar a la Goth. Vissa passar himla bra i det. Tyvärr känner jag mig inte så bekväm i detta.

18. 60-tal-Tuperat hår. Ja, det kan vara snyggt. Speciellt för kvinnor med tunnare hår, som vill ha volym.

19. Vassa naglar. Smaksak. Jag gillar det inte...Har precis avgiftats från akryl och lär mig gilla naturliga med lite färg.

20. Lugg. Ja, lugg är så snyggt! Jag ångrar mig tyvärr varenda gång jag klipper lugg, så jag hoppar över detta. Men det är snyggt på många.

Hej så länge... ska se Madagaskar 3.

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards