Alla inlägg under augusti 2012

Av Paola Loderini - 10 augusti 2012 10:10


Idag är en dag som jag och Viggo inte går ihop. En dag då man ifrågasätter hur barn egentligen funkar, hur pedagogisk eller inte pedagogisk jag är, varför jag förtjänar detta, varför Viggo förtjänar detta och varför i hela friden inte vi kan ha en harmonisk morgon som "alla" andra??!!


Varför är det skrik och tårar innan klockan 9 på morgonen. Ett "förlåt" kan väl inte vara den enda lösningen? Kan inte syskon älska varandra och vara snälla mot varandra...bara idag?? Man kan väl inte bete sig hur som helst och sedan komma med ett "förlåt", och tro att man sedan får välja vad man ska göra eller vilket mys som ska köpas, eller vilken kompis som ska sova över. Idag är en dag då jag inte vet hur jag ska vara en harmonisk förälder. Fy fan för att vara förälder ibland, och fy fan för att inte kunna säga "Gå och prata med din pappa, för detta orkar jag liksom inte med!!!" I dessa stunder är det bra att vara två vuxna som styr och ställer. Jag har det viktigaste jobbet i hela världen: Att vara en förälder. Jobbet blir snäppet viktigare när man har separerat och dragit undan mattan för barnen små fötter... men det blir också snäppet svårare. Man vaddderar barnen så att de inte sprängs. Sprängs de ändå så dämpar luddet runt omkring, lite i alla fall. Man blir curlingförälder även om man strängt sagt till sig själv att inte vara det. Jag kan vara vansinnig.... ända fram tills tåren kommer och då blöder jag... kan inte vara konsekvent. Det är ju ändå mitt fel att han är ledsen... så känns det precis då. Mitt fel att han inte får lugn och ro i sitt inre. Stackars liten... Stackars liten trotsig unge som inte kan förstå att det jag säger är det som gäller. Nu sitter han där och vet att om han ser tillräckligt ångerfylld ut så kommer mamma Så kommer ett "förlåt" och han vinner igen. Han är väldigt duktig på att säga förlåt... mer säga det än göra det. Fasen!



Fy fan för att vara förälder ibland. Det suger just nu kan jag säga!

Av Paola Loderini - 10 augusti 2012 10:05

En film jag önskar se är denna'




   

Regi: Woody Allen

Av Paola Loderini - 10 augusti 2012 09:46

   Jag utnämner Mr Edward Norton till en av

världens bästa skådespelare....


American History X kan jag se hur många gånger som helst.



Av Paola Loderini - 9 augusti 2012 23:06

 

Av Paola Loderini - 9 augusti 2012 23:01

   

Av Paola Loderini - 9 augusti 2012 09:32

Alla som är födda nu är födda i Lejonets tecken och här kommer horoskopet!


Vänskap: Passar bäst ihop med Skytten och Vågen


Kärlek: Passar bäst ihop med Oxen


Lyckotal är 14 och 3


Ska fokusera på miljöombyte och nya aktiviteter


Stå fast vid din åsikt även om folk sätter sig emot den.

Det vinner du på i längden.


Öva på att säga nej.


Överbelasta inte kreditkorten. Det kommer en höst också...





Av Paola Loderini - 8 augusti 2012 23:54

Just idag önskar jag att saker och ting var lite annorlunda än vad dom är....


..................................................
.


Jag tycker att det är frustrerande att vissa människor inte kan se/tänka längre eller åtminstone

försöka se saker från ett annat, eller kanske från flera andra perspektiv.

Det är svårt, men man kan! Man kan lära sig det i takt med att man utvecklas.

Man kan lära sig av sina fel och brister. Det är jag ett bevis på!


..................................................
............


Ville bara säga det. Kloka ord.






Av Paola Loderini - 8 augusti 2012 23:51

Hittade denna på nätet, som skapade en grav "Vill ha-känsla"....

ca 1500 kr plus frakt


 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards