Alla inlägg under augusti 2012

Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 16:04

Tänkte faktiskt att jag skulle avgifta mig från facebook nu när jag börjar jobba. Finns ju fördelar och nackdelar med detta då....


FÖRDELAR MED ATT VILA FRÅN FACEBOOK


Sparar ju tid på att inte kolla hur alla andra matar och nattar sina barn, vilket är hysteriskt tråkigt att läsa. Alla som har barn vet att de sover och äter--- ibland regelbundet, ibland inte alls särskilt regelbundet. Till er som inte har barn: Öh... barn som ni kanske får i framtiden... äter och sover ibland regelbundet, och ibland inte alls särskilt regelbundet.


Sparar tid på att slippa se alla checka in över hela Göteborg, inklusive mig själv....Shit, har inget att göra! Äh, jag checkar in här... typ... i min säng.


Sparar tid på att inte skriva sina egna tråkiga kommantarer : Bygger lego (skrev jag idag). Vem fan bryr sig?


Behöver inte känna att man jämför sina "fantastiska upplevelser" med andras, när man faktiskt inte orkar göra något intressant som är värt att lägga på Facebook.


NACKDELAR MED ATT VILA FRÅN FACEBOOK


Jag får ju en massa läsare på bloggen om jag går ut på FB först och säger: Nu har jag skrivit på bloggen!


Det KAN ju faktiskt vara så att det ploppar upp något jätteintressant. Någon får en bebis, någon gifter sig, någon bjuder in till värsta festen, som jag då missar....


Jag vill faktiskt veta om någon checkar in på Landvetter och flyr landet.


Jag kan inte ljuga länge. (Som att jag befinner mig på Bahamas och blivit bortgift av en släkting och ska nu bli prinsessa... )


Måste ju hålla koll på vissa sidor som ger info om träningar och annat, för det är enda sättet att ha koll på det.


Beslut fattas den 14 augusti






Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 15:45

Jag är kanske en av de få människor i detta land som älskar hösten. Vi har ju, om vi har otur, höst på både sommaren, våren och vintern också... liksom lite höst året om... men just i oktober... när hösten faktiskt kommer. Då vi kan säga: Nu är det höst! Då tycker jag att det är himla mysigt med stora scarfar, varma drycker, chili i all mat, och som min dotter säger "det är så fina färger ute"...Kuddar i soffan, kramar får man automatiskt eftersom man gärna vill vara nära. Nära sina barn, nära en kärlek eller kanske en hund. Helt enkelt mysigt är det. Det är inte så stor idé att vänta på finare och vackrare dagar. De finaste dagarna brukar vi ha i maj, men visst, även i denna månad... och vi fick helgen som precis varit... nästan som sommaren sa: Här är det sista av mig!.... Det blev ett fint avslut på denna sommaren. En jätte picnic med nära och kära..... fotboll spelade vi också. Gjorde ett mål och en assist... eller var det två? Jag var i alla fall bra mycket bättre än de flesta;) och vansinnigt roligt var det. Varför gör vi aldrig så? Alla barn och alla vuxna som kan, samling vid XXX kl XXX för att grilla korv och spela fotboll... ta med filt. Enkelt och hur trevligt som helst. Det finns inget "orkar inte".'


  Leo på picnic i söndags, när Kristoffer fyllde 30.

Såhär glada var faktiskt allihop.



Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 14:53

 

Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 14:46

 

Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 14:29

Klockan 7 på morgonen är Meja klar med paket och tårta till lillebror, som sover (räv) i loftsängen....


 


 

Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 14:16

Fredrik Nordberg och sonen Hugo är på besök


 

Av Paola Loderini - 6 augusti 2012 13:44

  Nä, glansig blick.... går jag ut såhär, så tror folk att jag går på nåt....

Glasögon måste användas när man är sjuk. Inga linser... dags att köpa nya...

Fick helt enkelt erkänna.... Lägg dig, du är inte frisk.

Alla andra hade jättetrevligt! Alla utom en enda person... en ensam persoooooon!!!!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards